Direktlänk till inlägg 17 augusti 2007

Vilken uppvakning....

Av maria - 17 augusti 2007 08:21

Har sovit gott och vaknade av ett: Mamma!... Mmmm svarar jag och vet inte vad klockan är eller någonting... Jag sneglar på klockan och ser att den är 07.15, hm, kunde man inte få vakna av sig självt här... Äldsta sonen gör mig uppmärksam på att det är han som står där.... Mamma, jag har missat bussen.... Åhhh, nej, andra arbetsdagen och man missar bussen, tänker jag.... Kan du ringa mormors make och fråga om han kan skjutsa mig till tåget??? Ja, av tidigare erfarenhet med äldsta sonen så vet jag att han vägrar och ringa dessa samtal själv så...


Nu är de i alla fall på väg men jag kände den där nivån höjas från sömnläge till knivskarp på tre röda och jag har märkt att jag grejar inte det lika bra som förr... Men jag har dagen på mig attt komma i normalläge igen...


Här är det strålande sol men lite kyligt och blåsigt men uner dagen så kommer nog värmen att stiga om solen får vara kvar vilket det verkar som om den ska vara... Bra för då kan vi sitta ute ikväll..


Jag hoppas på en bra förmiddag!!!

 
 
Christina

Christina

17 augusti 2007 09:19

Hemskt när man sover över sig....
Hoppas att du får en fin dag och en trevlig kväll vännen.
Kram

http://sockertoppan.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

17 augusti 2007 09:23

Sockertopp/grönsakstopp: Tack vännen!!! Det hoppas jag oxå... Jag hoppas på en trevlig dag och en härlig kväll för dig oxå!!!Kram

 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

17 augusti 2007 09:41

Försöker här hemma få sonen att vända dygent rätt, uppe o härjar o gapar o skriker på natten för att få honom i säng!! Husmoder... de visste inget om tonåringar på den tiden. Barn var barn o sedan var de ute i arbetslivet!!! Bannade jädrans skitunge!!!!
*skrattar*

Kramar

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Filifjonkan vojar..

Filifjonkan vojar..

17 augusti 2007 09:48

Godmorgon på dig vännen,, oj då sådant uppvaknande från 0 till 120 på en sekund. Ett under att man kan resa sig efteråt skall jag säga dig så det tar ut sin rätt och kan tänka mig att det är slitigt för dig ett sådant uppvaknande,,,hmm kanske sonen skulle få ny väckarklocka typ brandlarm eller något liknande vad tror du om det?? Hoppas i alla fall att det blir lugnare för di framöver ha det bra

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

maria

17 augusti 2007 10:04

Dubbelörnen; Skrattar... Bannade jädrans siiitungar, jojo, så är det och det är ju inte alltid de vill lyssna heller.... I säng ska di....

Kramar

 
Ingen bild

maria

17 augusti 2007 10:08

God morgon Filifjonkan, så fjonkan har gjort ett avbrott i sitt musiklyssnande nu... nej det är inte roligt att gå från 0-120 på en sekund...Filifjonkan har helt rätt i att det blir lite svajigt på vägen då men jag försöker att räta upp mig under dagen så ska det säkert gå bra...

Hihihihi, ett brandalarm den var bra och så påminde fjonkan mig om att säga till maken om att vi MÅSTE köpa två brandalarm och sätta upp.... Hoppas fjonkan får en bra dag nu och att hon tog sig en bulle och lite kaffe ur korgen jag lämnade...

 
Kärleksdravel

Kärleksdravel

17 augusti 2007 10:13

Godmorgon...Usch sicket uppvaknande...Själv vaknade jag i soffan efter en jobbig jobbvecka av att gubbens telefon ringde (han hade med försovit sig)
Hoppas du får en bra dag Kram!

http://karleksdravel.bloggagratis.se

 
Filifjonkan rusar tillbaks

Filifjonkan rusar tillbaks

17 augusti 2007 10:22

Oooh Maria min vän så rart av dig satt med lurarna för öronen du vet och hörde inte dig när du kom, Har nu kalasat på din korg med kaffe och gott bröd du är för rar,,,ställer korgen här bredvid köksbordet,,Har diskat rent koppen så det behöver du inte men lade tillbaks plasten över brödet igen så inte det kom några dumma flugor och spankulerade på det goda. Tack igen så rart av dig. Skriver en lapp till din käre make ..obs kom ihåg; Brandvarnare 2 st när du är till affären.hälsn Filifjonkan . Kan jag lägga den på bordet här ställer ett glas på den så syns den. Vi ses ha det bra du med ,

http://filifjonkan

 
Ingen bild

maria

17 augusti 2007 10:28

Åhh, så bra att Filifjonkan upptäckte korgen så att hon fick lite gott till kaffet.... Tack ska fjonkan ha för lappen till maken, han har minsann hört talas om Filifjonkans tegelsten iväskan, funderade på om jag oxå skulle ha en sådan, kan vara behändigt... Han ser lappen alldeles säkert så imorgon kommer säkert brandvarnarna upp... Åh, du ´diskade oxå det var snällt för jag hade precis hunnit undan här... Så bra att Filifjonkan tyckte det var gott, vi ses snart igen och ha det så gott så länge, vännen!

 
Ingen bild

maria

17 augusti 2007 10:30

Kärleksdravel: Jaha, så det är en försovningsdag idag alltså, utav sig själv så där bara.... Hm, och bara för de manliga... Vi kvinnor får det bryska uppvaknandet istället... Jaså, hm, det vars å det låg till.... Ha en bra dag vännen!!! Kram!

 
Annelie

Annelie

17 augusti 2007 20:48

Det var inte kul för sonen, men det är sånt som kan hända.

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

18 augusti 2007 09:59

Annelie: Visst är det sånt som händer och nu hann han i tid i alla fall men andra dagen hade inte varit skoj att komma försent....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards