Direktlänk till inlägg 27 augusti 2007

Ny vecka

Av maria - 27 augusti 2007 07:11

och en ny morgon... En spännande vecka för oss faktiskt... Offerten ifrån rörmokaren bör komma, badkaret kanske anländer, kan sonen få en hel bra vecka i nya skolan och får maken stanna på jobbet??? Maken arbetar egentligen åt ett bemanningsföretag men har under hela sommaren varit på ett och samma företag där man har talat om att eventuellt behålla honom som fast anställd... Det vore makens dröm som inte haft någon sommarsemester på år och dar...


Jag mår sisådär men chansar på att jag kommer iväg på min promenad...Ska försöka ringa läkare om hörseln tillåter telefonsamtal annars får jag be maken ringa någon morgon ifrån sit jobb... I övrigt ska dagen gå i lugnets tecken som kompensation för gårdagen...


Det är mulet här, så regnjackan åker med, kyligt i luften men friskt!


Jag hoppas på en bra förmiddag!!!

 
 
gulligagumman

gulligagumman

27 augusti 2007 07:23

Gomorron!
Ha en bra dag
Kram

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

27 augusti 2007 07:43

Godmorgon vännen min, Här är också lite ruggigare nu på morgonen men solen kikar fram. Har lämnat sonen vid bussen o ska snart försöka börja med städning el dammtorkning av detta konstiga bruna som ligger precis överallt... ;)

Snart får vi ta en fika igen... Ska försöka hinna till E-tuna o kika runt på lite grejer, samt in i möbelbutikerna o få lite inspiration...

Kram

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Elisabeth

Elisabeth

27 augusti 2007 08:31

Godmorgon snygging!

Det låter som om du har en rätt fulltecknad vecka ändå...! Hoppas din yrsel inte sätter alltför mycket käppar i hjulet...!

Hoppas verkligen att din man får jobbet, att jobba för ett bemanningsföretag är ju lite mer skakigt och att ha en sommarsemester.. ja, det är ju bara en så viktig tid att få ladda batterierna..! Håller tummarna!!

Här hade vi 5 grader kallt i morse - så nu är det höstläge som väntar..

Ha det gott..vännen

Kram..

http://himlastigen.blogspot.com

 
Lallis

Lallis

27 augusti 2007 08:35

Jo men dagen idag ÄR lite gtrå, men det är ganska så skönt ute.
Hoppas att ni får en bra vecka, tjejen. Men.. jag kommer ju in här flera gånger under den såklart och hälsar på:)
Kram Lallis

http://www.knasigamamman.se

 
Ingen bild

Kärleksdravel

27 augusti 2007 08:48

Godmorgon lilla vännen. Jag håller tummarna för att din man får jobbet som fastanställd och får sin semester. Har själv inte haft semester sen 2001 eller nått liknande, så jag vet hur hans känsta är.
Hoppas du får en bra dag

Kram

 
Christina

Christina

27 augusti 2007 08:51

Du, det skall väl bli skönt när du får badkar och kan ta ett varmt bad?
Du är så strong som tar en promenad trots att du inte mår bra.
Önskar dig en riktigt bra dag vännen
Kram

http://sockertoppan.blogspot.com

 
Helena

Helena

27 augusti 2007 09:03

Vilken fin braskamin ni beställt,den kommer ni att ha många mysiga stunder framför i höst.Vi har badkar men jag kan tråkigt nog inte bada.Jag är så infektionskänslig så jag får problem med urinvägarna så fort jag badar.
Hoppas din man får jobbet,det måste vara jobbigt att hoppa runt på flera ställen och att inte få någon riktig semester.
Ha en bra dag vännen & kram!

http://www.vildaella.blogg.se

 
Ingen bild

maria

27 augusti 2007 09:05

gulligagumman! Godmorgon på dig! Jag hoppas på en riktigt bra dag för dig! Kram

 
Ingen bild

maria

27 augusti 2007 09:07

Dubbelörnen: Godmorgon, vännen min! Klart vi måste ta en fika igen... Denna vecka ska jag väl försöka få rätt på läkare och allt sånt bara men...Tiden kommer...

Och... Du kommer ha att göra ett tag... med allt det bruna.... *fnissar*
kramar

 
Ingen bild

maria

27 augusti 2007 09:13

Elisabeth: Jo, veckorna bär ju alltid med sig en hel del men denna vecka är det nog mest förväntningar och mitt största uppdrag att ha telefongöra... Det är liksom lite slit med det för jag kan må bra och höra ok och sen när jag väl kommer fram dit jag ska så kanske jag inte hör så bra längre... Jag kan ju försöka men... Det känns arbetsamt...

Jo, vi hoppas verkligen på makens jobb att det ska kunna bli fast...

Ja, nu är det höst men kanske att det kan bli en solig höst i alla fall... Hoppas på det!

Hoppas att du får en fin dag idag, vännen min!!!

Kramar

 
Ingen bild

maria

27 augusti 2007 09:23

Lallis:Tack ska du ha! Jo, dagen är grå men efter promenaden så måste jag oxå säga att det var friskt och skönt ute...

Hoppas du oxå får en bra dag/vecka!!!
Kram

 
Ingen bild

maria

27 augusti 2007 09:26

Kärleksdravel: Åhh, stackare! Ja, han är nog i närheten av det (2001) men han kan ju bli sysslolös/arbetslös ibland men inte under semestertider så då har ju jag jobbat istället...

Hoppas att dagen din blir fin! Kram!

 
Ingen bild

maria

27 augusti 2007 09:28

Sockertopp/grönsakstopp: Du skulle bara veta hur mycket jag längtar efter ett varmt bad och inte en varm dusch...

Jo, vi kom runt idag med Hobbe och jag fast i efterhand så kanske jag skulle ha avvaktat ett par timmar men det gick ju...

Hoppas du får en härligt skön och lugn dag!

Kramar

 
Ingen bild

maria

27 augusti 2007 09:30

Helena: Så tråkigt att inte kunna bada, men jag har hört talas om flera som är så där infektionskänsliga...

Ja, braskaminen blir fin men det kommer nog att dröja ett tag tills att allt är klart men... Den dagen...

Hoppas att du får en riktigt bra dag och kram på dig, vännen!

 
Helena

Helena

27 augusti 2007 09:45

Hej igen!
Jag ska göra en lungröntgen innan jag får börja ta Humirasprutan.Men det ska även röntgas händer,fötter oc bäcken för att se hur det ser ut nu.
Jag är vansinnigt spruträdd och den här sprutan måste jag ge mig själv varannan vecka,vet inte hur det ska gå men jag måste ju.
Jag vet inte om det är samma sak som guldsprutor,det är något slags bioligisk medicin.
Jag vet inte riktigt vad det är för sjukdom du har,vill du berätta om den för mig?
Kram !

http://www.vildaella.blogg.se

 
Ingen bild

maria

27 augusti 2007 09:54

Helena: Aha, Jag vet ju inte men jag fick för mig att du hade reumatism.... Jag tror oxå att när man ska ge sig själv sprutor så är det mycket lättare än att andra gör det... Är själv så rädd för nålar så att jag kan tappa fattningen och bli hysterisk...*fniss* och inte blir det bättre av sköterskor som tycker att man inte ska sjåpa sig... Min sjukdom finns beskriven i min presentation och i mitt allra första inlägg för mer ingående... Annars så är det menieres sjukdom jag har, en innerörasjukdom som ger skador på hörsel och balans samt kraftiga yrselanfall... Kram!

 
Helena

Helena

27 augusti 2007 10:51

Jo det är ledgångsreumatism jag har + en hel del atrosförändringar på skelletet.
Att jag ska göra en lungröntgen beror på att Humirasrutan kan ge biverkningar som tbc.Man vill se hur lungorna ser ut innan så det går att se om det blir förändringar.
Jag har läst din profil med inte det första inlägget,det ska jag göra nu.
Förstår att det är jobbigt med en sådan sjukdom.
Kram!

http://www.vildaella.blogg.se

 
Micke

Micke

27 augusti 2007 10:58

God morgon på dig, utmaningen utförd enligt gällande föreskrift!! :)

http://beckfjall1.blogg.se

 
Ingen bild

maria

27 augusti 2007 11:41

Helena: Då förstår jag... Lungorna vill man ju inte att det ska hända något med... Hm, säger jag, som röker... Men ändå...

Nej, det är ingen rolig sjukdom... Jag har lärt mig att hantera snurranfallen men det som är riktigt svårt är att aldrig kunna planera... Jag gör det ändå och så försöker jag lära mig att hantera att det nästan aldrig blir som planerat istället...Kram!

 
Ingen bild

maria

27 augusti 2007 11:42

Godmorgon Micke... Eller Godförmiddag...

Så spännande, då måste jag kika...

 
Annelie

Annelie

27 augusti 2007 12:06

Då håller jag tummarna för både digoch din make idag. Att han får fast anställning,det är han värd som jobbat inom samma och hemskt om dom fortsätter utnyttja bemanningsföretaget..Det finns ju uppenbarligen ett behov.
Till dig att du får må bra, att du klarar din promenad OCH att er offert blir till det allra bästa. Kram till dig

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

27 augusti 2007 12:13

Annelie: Ja, lite tumar kan aldrig skada och jag har nog haft mitt snurr för dagen så nu ska det nog bli bättre...

Precis, så jag brukar säga, det finns ju ett behov och då kan man ju lika gärna anställa som att hyra...

Kram på dig vännen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards