Direktlänk till inlägg 10 augusti 2007

Jag gjorde det....

Av maria - 10 augusti 2007 09:11

Imorse kom grannpojken över, som för övrigt börjat på dagis nu men är ledig på fredagar, tjugo minuter över åtta och jag mår inte riktigt bra idag... Jag sa till vår minsting att ska de leka idag så får de göra det hos grannpojken eller ute...


De sprang över till grannpojken men fick inte leka där heller (konstigt) så nu är de ute och leker... Jag sa ifrån i alla fall... Om grannkillen skulle vara här hela dagen som vanligt så skulle jag inte ens orka tänka tanken på att följa med maken ikväll och jag VILL det!!!

 
 
Ingen bild

Christina

10 augusti 2007 09:47

God morgon vännen...
Tycker att du inte lämnar ut dig på bloggen så mycket.
Det är när man sätter ut foto på sig själv och skriver var man bor som det är farligt.
Man får allt passa sig för man vet inte vem som läser ens blogg.
Tråkigt att det skall vara så!
Ha en riktigt skön dag min vän
Kram

 
Ingen bild

maria

10 augusti 2007 09:52

Sockertopp: Tack!!! Ibland kan det vara svårt att veta själv, den bedömningen görs bäst av andra men jag vet att min mamma och en syster läser hos mig ibland och de har sagt att de tycker att jag är bra på att vara försiktig och aldrig nämna namn etc... Sen kan säkert någon lista ut ändå vem jag är men... Visst är det trist!

Ha en riktigt skön dag du oxå vännen och en stor kram på dig!!!

 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

10 augusti 2007 10:04

Halloj kikar bara snabbt in till dig... Vill bara säga att jag lever men renoveringen är igång *fniss*

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

10 augusti 2007 10:12

Dubbelörnen: Så, har du läst igenom EU-reglerna nu då???? Alla saker är på plats och det är uppbullat i kylen??? fniss... Ha det så bra och hoppas att allt får bra!

 
steffe

steffe

10 augusti 2007 10:23

Fantastiskt att det på alla kvarter alltid är på en och samma gård de ska leka. Det borde ju vara roligt med omväxlig. Hänsynslöst också att skicka sina barn till dom man vet kanske inte mår så bra alla gånger.

http://lyckligpappa.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

10 augusti 2007 10:25

Steffe: Jag har talat om för dem att jag är sjuk men ibland kan det ju vara så att människor är för upptagna med sitt eget att de inte tar in riktigt...

Men visst är det som du säger, ett märkligt fenomen att barn dras till ett och samm ställe mest hela tiden...

 
ella

ella

10 augusti 2007 10:32

Ärligt sagt så blirj ag lite irriterad på föräldrarna. Förstår inte, de är friska, ledig/lediga för att vara med sitt barn på fredagar och så skickar de över barnet till dig så att du ska ta hand om det istället för dagis? Är det itne bättre att föräldern skickar barnet till dagis och jobbar istället? Elelr gör vad hon vill men inte sjutton lastar man över ansvaret för sitt barn på en granne såvida man inte kommit överens och kollat att grannen är med på det! För det är ju vad de gör, det bevisar de när barnen säger att de inte får leka hemma hos grannbarnet! Nu är jag arg!!!
Bra att du sagt ifrån!!!

http://livetefter.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

10 augusti 2007 10:39

Ella: Ja, det är ju så irritationer byggs upp och kanske var jag för snäll från början för jag tyckte ju ändå att det var skoj att minstingen hade någon att leka med men nu får de vara ute eller hos grannen idag... Jag vill klippa luggen och tvätta håret och vila så att jag orkar med dessa badkar i kväll... Så är det!!!

Jag håller oxå med om ALLT det du skrev för jag har alltid kollar med föräldrar innan om barnen ska dit eller om något barn vill äta här så får det ringa hem först och kolla osv... Tillhör normalt folkvett tycker jag då, men det är ju jag...

 
Ingen bild

maria

10 augusti 2007 10:40

Jo Ella, en sak till, jag brukar när något av mina barn varit hos kompisar i den åldern kolla med föräldrarna att allt varit okej under lektiden oxå... På så sätt får man en vink om hur föräldrarna ser på det...

 
Filifjonkan

Filifjonkan

10 augusti 2007 10:44

Godförmiddag. Vet du det var bra gjort..du är ingen barnvakt till grannens barn jämt.Räcker med dina egna ju du har nog jobbigt och klart du skall följa med på shoppingen. Vila dig ordentligt barnen lär sig att ibland är det så att mammor faktiskt säger ifrån saker de måste lära sig vad gränserna går särskilt grannbarnet tycker jag..

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

maria

10 augusti 2007 10:52

Se det har Filifjonkan alldeles rätt i, grannbarn kan leka hos sig ibland och så kanske grannmamman som är ledig på fredagar med sina barn vill se dessa lite eller vad tror du fjonkan?! Jag ska vila och klippa min lugg och så ska jag på badkarsshopping med maken jag... Så snart kan Filifjonkan få komma till det alldeles färdiga (förutom en del småpul då) spat och doppa tassarna...

 
Hannele

Hannele

10 augusti 2007 11:21

Hihi, minns tiderna det kunde leka ett dussin grannpojkar ute.. Nu är det mest flickvänner vid frukostbordet ;)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
gulligagumman

gulligagumman

10 augusti 2007 11:37

Ja är det inte konstigt, att det alltid finns såna överallt...som inte kan tänka sig in i hur andra människor har det. Leka tjugo över åtta? Bra att du sa ifrån!
Ha en trevlig shoppingtur!

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

maria

10 augusti 2007 11:43

Hannele: Vi börjar oxå komma till flickvännerna vid frukostbordet... Det är trevligt... Jag blir lite mindre ensam som female här..fniss...

Visst har det varit mycket buspojkar här under de sista 18 åren men denna pojkes föräldrar äter upp den så kallade gästfriheten och när jag mår dåligt så håller jag på och lär mig att säga ifrån... Men visst är det härligt med barns lek...

 
Ingen bild

maria

10 augusti 2007 11:45

gulligagumman: Tack! Ja, jag hoppas på en trevlig shoppingtur.. Ja, jag övar på att säga ifrån och ta hand om mig....
Ha en bra dag nu!

 
Elisabeth

Elisabeth

10 augusti 2007 11:47

Det låter nästan som om det kommer att bli en liten följetong med de här grannarna.. hoppas bara att de nu förstår din vink! Men du gjorde helt rätt - en markering att det här ställer du inte upp på längre! Starkt och faktiskt också lite modigt.. tycker jag!

Förstår verkligen att din lille minsting hellre åker till sin mormor än att hänga med morsan och farsan på supertristasteaffärerna - det finns ju inga leksaker där!!

Ha det bäst..kram..

Ps. Hoppas du får må riktigt bra ikväll.. och att du och "guben" får en trevlig stund på tu man hand.. Ännu mera kramar...

http://himlastigen.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

10 augusti 2007 11:55

Elisabeth: Tack ska du ha, jag hoppas oxå på att jag får må bra så att vi kan få ha en trevlig stund själva för en gångs skull..

Jag kände att jag var tvungen att säga ifrån och fortsätter han komma på fredagarna när minstingen börjat sitt lekis och fritids då får jag väl gå över och prata med föräldrarna... Modigt, jag vet inte det men nödvändigt...

Hahaha, minstingen är så less på alla dessa affärer, han måste få åka till en riktigt stor leksaksaffär sen...

Kram på dig vännen och jag hoppas på en superduperdag för dig!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards