Direktlänk till inlägg 23 augusti 2007

Det är märkligt med dessa årstider...

Av maria - 23 augusti 2007 11:21

Jag gillar inte kyla som sagt men jag tycker om mörkret, jag gillar sommarvärme och ljuset men en solig vinterdag med snö är vacker trots kyla och på våren när allt knoppar och kämpar på att leva då är det så glatt att jag blir till mig... När de vissnar ner på hösten så tänker inte jag att nu dör det, jag tänker att nu ska ni få vila för att ha kraft nog att komma åter till våren...


Jag kan välkomna mörkret som kommer krypande på hösten, få krypa in lite, ha lampor och levande ljus, det går åt mycket levande ljus här på en vinter, tur att det är rätt billigt med värmeljus... Vintern kommer med ett annat sorts mörker och om det är snö så är det inte riktigt mörkt ändå för snön lyser upp... Sen kommer våren med ljuset och all växtlighet som sakta börjar röra på sig för att växa sig starka till sommaren... Sommaren bjuder på ljus dygnet runt och grönska...


 Är intåget i hösten ett slut på sommaren eller en start/början på väg fram till nästa sommar? Är våren ett avslut på vintern eller?

 
 
Annelie

Annelie

23 augusti 2007 12:06

Ang...inlägget nedan. Jag var faktiskt duktig och gick upp igår också;-) Men idag skrev jag på bloggen tidigare =)
Ang. detta...Jag tror det beror lite på hur och var man står i livet,för att få en tolkningsfråga rätt. Jag ser årstiderna lite olika och jag tycker om dom alla fast på olika sätt. Har man skolbarn så tror jag lite på automatik att manser hösten som något nytt....samtidigt brukar jag börja diskutera....nu nalkas snart vintern =)
Ha det fint/kram

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

23 augusti 2007 12:09

Annelie: Ja, det har du rätt i och när man börjar tänka att nu nalkas snart vintern då är man i regel med tankarna i adventsmånaden... Tycker jag då... Ha det gott o jag tror dig, du är nog uppe...Kram

 
Isabelle

Isabelle

23 augusti 2007 12:16

"Hösten är början på nästa sommar". Så vackert. Den köper jag rakt av. Jag tycker mycket om hösten. Älskar den klara luften och de vackra färgerna. Vintern däremot har jag väldigt svårt för. Men ännu är det ju sommar. Bäst att njuta medans tid är.
Ha det gott!

http://www.humleochdumle.se

 
Ingen bild

maria

23 augusti 2007 12:23

Isabelle: Ja som sagt, jag gillar vintern men inte kylan så snö utan minusgrader skulle vara något för mig men att se hösten som mörk och som ett slut, nej... Det går inte riktigt för mig...

Ha det gott!!!

 
Ella

Ella

23 augusti 2007 21:55

Jag försökte skriva ett svar på detta... men det går inte.

god natt vännen, hoppas att du sover gott och vaknar till en riktigt bra dag.

http://livetefter.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

24 augusti 2007 07:14

Ella: Tack, vännen! Jag hoppas att du fått sova gott och vakna skönt och att du får en riktigt bra dag!!!

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards