Direktlänk till inlägg 24 augusti 2007

Apropå svagheter så

Av maria - 24 augusti 2007 15:22

står det ju ganska klart att en av mina är hjärtan... En annan svaghet är när 14-åringen kommer hem efter hela skoldagen och fortfarande är glad... Det gör mig riktigt svag...


Åter till hjärtan... Detta hittade jag för kanske 7 år sen och jag har inte tröttnat på det. De små hjärtformade, utstansade, hålen gör att när man har ett värmeljus inuti hjärtat (man ska ha det) så blir det små hjärtan i hela taket kring den och på väggarna runt den och det är så vackert!


Nu är alla pojkarna hemma och på mitt kontor är det lite snurrigt eller halvdant snurr, groggyhet... När maken kommer hem så åker vi iväg med 14-åringen och sen är det lite handling och intag av mat som ska ordnas...


Jag hoppas på en bra eftermiddag/kväll!!!


Tillägg: Senil?! Maken tror att vi tittade på det men inte införskaffade det utan att maken sen gav mig det i julklapp då för många år sedan, ja, jag ska inte säga emot, det kan vara så...

 
 
Helena

Helena

24 augusti 2007 15:38

Jättefin lykta,jag är oxå svag för hjärtan.
Har köpt två fina halsband av min vän Nalle med hjärtan.
Kolla in på hennes hemsida om du är intesserad,länk finns på min blogg.
Kom på att jag länkar nog bara till hennes blogg men där har hon själv en länk till hemsidan.
Hoppas du får en skön kväll.
Kram!

http://www.vildaella.blogg.se

 
Gisan

Gisan

24 augusti 2007 15:43

Jag hoppas att huvudet håller sig någorlunda lungt och att du får en skön kväll och helg. Kramar...

http://gisan.blogg.se

 
trollpackan

trollpackan

24 augusti 2007 16:09

Väldigt fin lykta, säkert underbar när du har tänt ljus i den! Hoppas att du slipper snurr under eftermiddagen och kvällen nu..kram!

http://trollpackan

 
Ingen bild

maria

24 augusti 2007 16:34

Helena: Det måste jag ta och titta på. Tack för tipset!

Jag hoppas att snurret ger sig en aning bara så blir nog kvällen bra...

Hoppas att du får en bra kväll utan värk eller annat.

Kram

 
Ingen bild

maria

24 augusti 2007 16:35

Gisan: Om du visste hur jag önskar det oxå... Hoppas på en lugn och skönt kväll och helg för dig, vännen! Kram!

 
Ingen bild

maria

24 augusti 2007 16:37

trollpackan: Den är helt outstanding när ljus är tänt i den, det roliga i det hela att det blev en bonus, jag hade ingen aning när jag köpte den att den skulle ge effekt i så stor del av ett rum...Jag hoppas oxå att snurret ger med sig. Hoppas att du får en skön kväll och kram på dig!

 
Lallis

Lallis

24 augusti 2007 17:15

Jag önskar dig verkligen en fin kväll!
Jättefint hjärta och jag kan tänka mig att det är riktigt mysigt på kvällen när man har det tänt:)
Kram Lallis

http://www.knasigamamman.se

 
Nina på Johangården

Nina på Johangården

24 augusti 2007 18:18

Härligt hjärta. Ett sådant önskar jag att jag hade också.

Måste vara jobbigt med allt snurrande. Blir det aldrig bättre och kommer det att vara så här i ditt liv? Önskar att du sluppe det!

Ha en skön kväll! Kram

http://ninajohangarden.blogg.se

 
tussegumman

tussegumman

24 augusti 2007 20:46

Vad läckert med med ljus i hjärtan! Kan tänka mig hur det ser ut i taket när det är mörkt ute! Lite mys i höstmörkret! ha det så gott och ta hand om dig/Kram Tuaaegumman

http://tussegumman.bloggagratis.se

 
Annelie

Annelie

24 augusti 2007 21:06

Jättefint hjärta tycker jag=) Hoppas dagen varit bra och kontoret stillat sig lite.Ha det gott och kramen till dig

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

Dubbelörnen

24 augusti 2007 21:07

Så mysigt med ditt hjärta... Hjärtan behöver vi alla...

Du är supergo, sov sött... vi lägger oss nu för att vara uppe i ottan o tapetsera...

Dubbelkramar fr Dubbelörnen

 
Gisan

Gisan

25 augusti 2007 07:14

God morgon-kramar! Jag är närmare dig igen :-) Ja, i Örebro

http://gisan.blogg.se

 
Ella

Ella

25 augusti 2007 08:29

Smyger bara in önskar en riktigt god morgon!

http://livetefter.blogspot.com

 
gulligagumman

gulligagumman

25 augusti 2007 09:00

Gomorron! Ha en trevlig lördag.
Kram

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

maria

25 augusti 2007 09:26

Lallis: Det är jättefint när man har det tänt och otänt med förstås....

Kväll ja, hm... Men det blev bra till slut i alla fall...

Hoppas att du fick en bra kväll och kram på dig!!!

 
Ingen bild

maria

25 augusti 2007 09:32

Nina: Ja, det är ett väldigt fint hjärta och jag önskar att du kunde ramla på ett likadant...

Snurrandet är som det är, hörsel och balans likaså, det hör ju ihop med menieres alltihop... Ingen vet, det kan gå över av sig självt men med hörselskador och balansskador som blir mer ju längre tid jag är i mitt "skov", skovet kan fortgå hela livet eller ett par år eller som för en del bara någon månad...

Jag har ju redan gått i över ett år nu så jag har slutat att hoppas på att jag ska bli bra nästa vecka, man blir så nere när ingen förbättring syns...

Jag kan operera bort mina inneröron och välja total dövhet och ingen balans kvar men så länge jag har mina förmågor vill jag ha dem och då får jag stå ut med snurrandet... Jag kan aldrig bli totalt döv av enbart sjukdomen utan bara av operationen... Ja, det är en djävulsk sjukdom som så många andra men... Att lära sig att leva med är nog det bästa just nu och att se till att ha riktigt kvalitativ tid när man faktiskt måsr bra och så mycket därimellan som möjligt oxå...

Hoppas att du fick en skön kväll, Nina och att gammelman haltar lite mindre nu!!! Kram!

 
Ingen bild

maria

25 augusti 2007 09:34

tussegumman: Så roligt egentligen, när jag var tonåring så fanns det en tjej som kallades tusse... Visst är det fint med hjärtat och när det lyser.... ja...

Hoppas att du får en bra dag och ahde en lugn och vilsam kväll igår.../kram

 
Ingen bild

maria

25 augusti 2007 09:36

Annelie: Hjärtat är jättefint!

Dagen har nog varit en av de värre på ett tag... men, men, frampå kvällen var det något lättare, har jag tur kanske jag får en kanondag idag istället...

Jag hoppas att du fick en bra kväll med lite mindre antal besök och så där du vet!!! Kram

 
Ingen bild

maria

25 augusti 2007 09:37

Dubbelörnen: Så sant, det behöver vi alla!

Tack du goa vän och jag hoppas att du fick sova en välförtjänt sömn med tanke på dagens insatser som är uppsatta...

Dubbelkramar på dig, vännen!

 
Ingen bild

maria

25 augusti 2007 09:48

Gisan: Ja, det är nära!!! Kramar på dig och Godmorgon!

 
Ingen bild

maria

25 augusti 2007 09:50

Godmorgon Ella!!! Precis på minuten när vi vaknat här tror jag, så jag hörde ett svagt tassande men trodde det var katten....

 
Ingen bild

maria

25 augusti 2007 09:52

gulligagumman: Godmorgon på dig! Kör du hårt på lördagar oxå eller har du en vilodag i kampen???

Hoppas att du har en superb lördag!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards