Direktlänk till inlägg 24 augusti 2007

Så irriirrirriterande!!!

Av maria - 24 augusti 2007 09:39

När uppkopplingen strular hela tiden och man hälsar på någon, skriver en kommentar bara för att inte längre vara uppkopplad när man trycker på send... Irriterande!!!


Braskaminer fanns det många som sagt och en annan som attraherade maken mycket är denna... Det är en del täljsten på den, den är dock inte så mycket tyngre än den andra... Så just nu lutar det åt denna, lite dyrare dock men inte så farligt och maken gillade att den inte var helsvart... Hm och jag som charmades av att den andra var helsvart men, men, denna är helt ok den med... Mysfaktorn är ju faktiskt densamma...


Så, förmodligen blir det den här... Vi kommer nog att ta tag idet så snart som möjligt för det tar lite tid att göra allt runtikring en sån sak...


Jag kom runt promenaden i dag oxå och blev helt dyngblöt, det är så blött i luften här så det är hemskt!!!

 
 
Christina

Christina

24 augusti 2007 09:58

Den är jättefin, skönt att elda till vintern och mysigt också.
Så duktigt av dig att gå så mycket.
Ha nu en mysig fredag min vän
Kram

http://sockertoppan.blogspot.com

 
trollpackan

trollpackan

24 augusti 2007 10:03

Den är skitsnygg(ursäkta ordval!) helt enkelt! Ha det bra!

http://trollpackan

 
Ingen bild

maria

24 augusti 2007 10:20

Sockertopp/grönsakstopp: Tack ska du ha! Ja, det är ju mysfaktorn som är huvudsaken tycker jag då... sen hoppas vi att allt annat går i lås...

Ha en riktigt bra dag!
kram

 
Ingen bild

maria

24 augusti 2007 10:21

trollpackan: Så det var här du var, jag var precis in till dig och skulle hälsa på men jag lämnade en lapp... Visst är den snygg! Inte så dyr heller om man jämför...

Ha en bra dag och shoppa lugnt!!!

 
Babbelmoster

Babbelmoster

24 augusti 2007 10:39

Ja mysfaktorn går ju inte att komma undan och vem vill det! Är ju hur mysigt som helst med öppen brasa en kall höstkväll!!! Jag skulle också vilja ha en "sån där".

http://babbelsidan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

maria

24 augusti 2007 11:02

Babbelmoster: Vi bodde i en jättelägenhet för 6 år sen och där hade vi en öppen eldstad och sen flyttade vi till hus och vi sa att vi skulle ha det där men det blev inte av, sen när jag blev sjuk och vi flyttade igen så lovade vi oss att det skulle vara av högsta prioritet!!! Så det är det...

 
malve

malve

24 augusti 2007 11:15

Eldstad är jättemysigt. Vi har en på varje våningsplan. Ser fram emot lite ruskigare kvällar...
Täljsten lagrar värmen längre och gör det mer ekonomiskt att elda. Så en täljstenskamin verkar ju bra.
Kram :)

http://www.malves.blogg.se

 
Ingen bild

maria

24 augusti 2007 11:26

Malve: Visst är det så... Satte ni in era själva eller fanns dom???

Levande ljus och en brasa gör att man kan se fram emot rusk...fniss...
kram på dig!!!

 
malve

malve

24 augusti 2007 11:35

Det fanns öppna spisar här, så vi satte in Keddyinsatser. Men har lagt täljsten runt. Värmer gött. :) Vacker höstbild du har lagt in nu...hoppas på en solig höst!

http://www.malves.blogg.se

 
Ingen bild

maria

24 augusti 2007 11:53

Malve: Ja, visst får det gärna vara en solig höst!!!

Jaha, så smart... Vi måste ju ansöka om bygg och kolla golv och allt sånt...

 
Ingen bild

Sotaren

24 augusti 2007 14:20

Hej Maria :)

Jaha så maken tyckte också att den med lite mera sten var bättre, synd för dig att inte stenarna kom i svart också då :)

Så det är lite snurrigt idag :(, tur att grabben hade hade en bättre dag idag :)

Synd att ni inte har så bra väder där nere, vi har inte häller så bra väder här häller men det duger :)

Hoppas att det blir bättre under dagen för dig :)

Kram / Sotaren

 
Ingen bild

maria

24 augusti 2007 14:26

Sotaren: Ja, han tyckte det, maken... Men den blir nog bra...

Ja, jag vet inte vad det har varit idag för det vill inte riktigt ge sig... Vädret har förresten blivit bättre nu, strålande sol och VARMT...

Hoppas allt är väl med dig!
kram

 
Ingen bild

Sotaren

24 augusti 2007 15:33

Hej Maria :)

Vilken tur att vädret blev bättre :)

Med mig är det väl så där, upp och ner men mest ner tror jag, för tillfället :(

Som du skrev "är orsaken till det mest HON eller???" Japp, jsg sanknar henne så jädra mycket bara så jag vet inte vart jag ska ta vägen :(

Hoppas att det är bättre med dig iaf :)

Kram / Sotaren

 
Ingen bild

maria

24 augusti 2007 16:40

Sotaren: Jag kan förstå det... Och jag hoppas att alla kring om och men löser sig så att du vet!!!

Hörrdu! Braskaminen väger inte mer än ett piano utan mindre så det kan väl inte vara något problem med golvet då???

Jag går sakta men säkert mot stadigare mark idag... Får se hu morgondagen blir, jag borde kunna få en bra dag mitt i eländet nu tycker jag!!!

Kram på dig!

 
Ingen bild

Sotaren

24 augusti 2007 17:33

Hej Maria :)

Jo jag tycker också att det ska hålla men jag vet inte riktigt, en braskamin är ju mer vikt på ett ställe än vad ett piano så jag tycker att ni ska ringa till Contura och fråga så är ni riktigt säker :)

Så det har varigt yrigt idag :( jag hoppas också att din morgondag blir bättre än idag :)

Hade sonen en bättre skoldag idag?

Ska ni göra något speciellt i helgen?

Kram / Sotaren

 
Annelie

Annelie

24 augusti 2007 21:09

Tycker den här var jättesnygg. Helsvart är det också,men den här stack ut lite extra tycker jag=)

http://rospinglan.blogg.se

 
bollebygdsbo

bollebygdsbo

24 augusti 2007 22:41

Precis exakt denna braskamin har vi, och trivs verkligen med den.
Vi har halverat vår elkonsumtion.

http://bollebygdsbo.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

25 augusti 2007 09:44

Sotaren: Contura skriver på sin hemsida att den ska gå på vanligt träbjälklag och vi har betongbjälklag... Mamma har en dubbelt så tung och de har inte behövt göra något alls åt golvet sitt, vi får väl se...
Ja yrigt är rätt ordet... Hoppas dagen blir bättre...

Sonen hade det kanon däremot och jag är sååå glad för det...

Helgen!!!??? *skrattar* staket, trädgårdsskjul, badrum, tvättstuga, sätta upp tak och tak och golvlister.... Ska jag fortsätta???*skratt*, du är rolig du...

Stor kram på dig!!!

 
Ingen bild

maria

25 augusti 2007 09:45

Annelie: Jag förstår vad du menar, maken menar likadant... Det blir nog denna....

 
Ingen bild

maria

25 augusti 2007 09:49

bollebygdsbo: Så ni trivs med den! Så bra, det känns alltid lite bättre när någon annan har lika... Vi har visserligen fjärrvärme men det går att spara in på den oxå...

Blev ni tvungna att göra något åt golvet?

 
Ingen bild

Sotaren

25 augusti 2007 12:45

Hej Maria :)

Ja då ska det ju klara sig utan några som helst problem :)

Rolig helg :), synd att inte har gått så bra nu på förmiddagen :(

Jag hoppas också att din dag blir bättre

Kram / Sotaren

 
Ingen bild

maria

25 augusti 2007 13:05

Sotaren: Visst borde det gå!!!

Hm, jätterolig... Men... Det vänder ska du se! Jag mår faktiskt relativt idag så... hoppet lever!

Själv då? Hur är det i din vånda... Det går ju över förstås...

Kram på dig!

 
bollebygdsbo

bollebygdsbo

25 augusti 2007 14:24

Vi har också en betongplatta.
Vi la klinker under kaminen.
Här
och
här kan du se vår kamin.

http://bollebygdsbo.blogspot.com

 
Ingen bild

Sotaren

25 augusti 2007 14:56

Hej Maria :)

Haha bom var inte lite roliga heller, dom på butiken, ja nu har ni det ni skulle ha där ifrån för tillfället :) trevligt att ni hittade en ny skjul.

Späntråd? vad gör ni med det, staket?

Jag hoppas också på en anfalls fri dag åt dig och din familj :)

Ja det är så där, något bättre en igår men men, hon kommer snart så man får väl inte klaga :) det är ju fyra veckor tills hon kommer hit, fy f-n va lång tid allt ska ta :(

Många kramar / Sotaren

 
bollebygdsbo

bollebygdsbo

25 augusti 2007 15:18

Vi har också betonggolv och la klinker under kaminen.

Vill du se bilder?
Här och Här finns det bilder.

http://bollebygdsbo.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

25 augusti 2007 15:33

bollebygdsbo: Jag gissar att jag kan hälsa på dig och se om jag hittar bilder där... Nyfiken är jag!

Vi har trägolv som vi har lagt laminat på så det blir nog en såndär golvskiva vi får lägga dit. Bjälklaget däremot är betong så att under trägolvet finns en betonplatta som tak till källaren...

 
Ingen bild

maria

25 augusti 2007 15:36

Sotaren:
Hahaha, jätteroligt!!! men som du säger nu jhar vi ju det vi skulle ha...

Japp, maken är ute och jobbar med staketet nu...

Ja, jag står fortfarande upp... Kanske får göra det hela dagen i dag, vem vet!

Jaså, det är ju lite tid förstås men...

kramar på dig!

 
bollebygdsbo

bollebygdsbo

25 augusti 2007 17:14

Länkarna ville inte komma med.:-)
http://www.bollebygdsbo.se/januariefit.html
http://www.bollebygdsbo.se/februariefit.html

http://bollebygdsbo.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

25 augusti 2007 19:18

bollebygdsbo: Tack!!! Onekligen lättare...

 
Ingen bild

maria

25 augusti 2007 19:22

bollebygdsbo: Det var jättesnyggt!!! Men hör!!! Er hund som är jättesöt har samma namn som ett av barnen här!!! Det var lite skoj!!!

 
b

b

25 augusti 2007 19:29

:-)
Ett av dina barn?
Hunden har fått namn efter Ronja Rövardotters pappa.
Vi har haft "Astrid-Lindgren-namn" på våra hundar nämligen.
Skrållan, Ronja, Birk och Mattis

http://h

 
Ingen bild

maria

25 augusti 2007 20:22

bollebygdsbo: Ja, minstingen heter Mattis... Vi var nog lite ronja inspirerade vi med.:))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards