Direktlänk till inlägg 30 augusti 2007

Det finns faktiskt hederliga människor

Av maria - 30 augusti 2007 16:11

oxå... Även om man inte alltid tror så...


Blev nyss uppringd av en sådan och här kommer storyn bakom...


Vi beställde vår braskamin för ett tag sen... Igår eller i förrgår så fick vi hem en sån här hustidning, typ vi i villa och där stod att läsa att Contura (vilket braskaminen heter) gick ut med en kampanj som innebar en rabatt på 3000:- på samtliga modeller.... Skit oxå! Tänkte jag och maken, varför var vi så snabba...


Idag ringer stället vi beställde ifrån och bara meddelar att vi naturligtvis skulle få rabatt på vår braskamin oxå och vi har inte ens hört av oss och gnällt, inget har vi gjort utan han ringde ändå och gav tillbaka pengar... Kan man bli annat än glad?! Undrar hur många som skulle ha gjort så men å andra sidan så vet ju vi vart vi beställer tillbehöret till braskaminen sen, hos hederligt folk!!!


OBS! Tillägg: Då det tydligen gick att missförstå detta inlägg så vill jag förtydliga att stället vi beställt braskaminen ifrån ringde och gav oss rabatten utan att vi ens bett om det!!! Vi fick alltså rabatten!

 
 
stina

stina

30 augusti 2007 16:49

Det var ju knäppt. Jag säger då det.
Förstår besvikelsen. Kram Stina

http://hemmapalandet.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

30 augusti 2007 16:50

Stina: Nej, du har nog missat det, vi fick rabatten i efterskott utan att ens ha bett om den.. Han var ju jättesnäll och hederlig!!!

 
Erika

Erika

30 augusti 2007 17:18

Först vill jag säga "Tack så mycket" för din kommnetar i min blogg. Håller med i det du skrev, för på det viset är det. Nästan så det går att skriva en hel roman om just det!

Braskamin är både mys och värmande ur alla avseende. Tänk vilka snälla människor det finns. Bara att gratulera till rabbaten på braskaminen. Hoppas ni får mycket glädje av den under många kalla vintermånader.

http://ericha.bloggagratis.se

 
Ingen bild

maria

30 augusti 2007 17:25

Erika: Inget att tacka för, när jag är yrslig men ändå kan sitta upp så gluttar jag runt lite och då och då hamnar jag på något som fastnar (rätt ofta faktiskt:) ) så då vill man ibland lämna ett litet tassavtryck efter sig att man har läst och begrundat...

Visst blir man glad när människor fullkomligen ger en pengarna tillbaka... Ja, vi skulle ha braskamin i förra huset men det gick fem år och det hände inte, så nu när jag blev sjuk och vi skulle flytta så sa vi, att nu ska det bli av helt enkelt...

Ha en bra kväll!

 
pia

pia

30 augusti 2007 18:11

Oj här var det höst bilder!
Hoppas allt bra med dig? Och vilken tur ni hade med rabatt och allt!
Stor Kram

http://maskrosblomman

 
Nina på Johangården

Nina på Johangården

30 augusti 2007 18:16

Alltid trevligt att få lite pengar tillbaks... och på så lättvindigt sätt. Har man hus finns ju alltid hål att stoppa dessa pengar i. Ha en skön kväll!

http://ninajohangarden.blogg.se

 
Ingen bild

maria

30 augusti 2007 18:27

pia: Japp, här har hösten kommit med sina vackra färger och kyla...

Med mig är det som det är... Men tur hade vi i alla fall!

Stor kram på dig!

 
Ingen bild

maria

30 augusti 2007 18:28

Nina: Visst är det trevligt med pengar tillbaka och med så trevligt förfarande av kunder så vänder man ju sig gärna dit igen...

Ha en riktigt skön kväll, Nina!

 
Hannele

Hannele

30 augusti 2007 18:57

Ohederliga människor träffar jag sällan..

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

30 augusti 2007 18:59

Hannele: Men det är inte alla som ger tillbaka pengar utan att kunden gnällt först:))

 
Ananasens

Ananasens

30 augusti 2007 19:20

Man blir glad när man hör sånt. :)

JAg känner av alla väderomslag även om det blivit bättre. Klarar inte heller av kvav sommarvärme. Men det verkar som det är nått som alltid följer med sjukdomen.

Ha en bra kväll!

http://dagenstankar.wordpress.com

 
Elisabeth

Elisabeth

30 augusti 2007 19:20

Ärlighet... och det där lilla extra! Visst blir man glad när man möter sådana människor, eller företag?

Städning...ja, tyvärr ett nödvändigt ont, tycker jag! Men då barnen kommer och klagar - ja, då känner man "demonerna komma över en"... åtminstone jag!!

Ha det gott..vännen! Ziljon kramar...

Ps. Ordet prestera.. ett annat ord för måste! Kanske har jag fel.. men däremot känns ordet prestation bättre och inte lika tvunget! Jag vet inte...! Kram igen..

http://himlastigen.blogspot.com

 
Annelie

Annelie

30 augusti 2007 20:37

underbart =) tur det finns människor med hjärnor. Ha en god kväll/kram

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

31 augusti 2007 07:03

Ananasens: Visst blir man glad, pengar går alltid åt i hus och när man har barn...

Ja, jag har hört att det följer med sjukan men läkarna vill inte riktigt medge det... Men å andra sidan ville de inte medge det när det gällde reumatiker förr heller...

Hoppas att du fick en bra dag och kväll och att du har sovit gott och vaknar till en strålande dag!!!

 
Ingen bild

maria

31 augusti 2007 07:05

Elisabeth: Ja, jag blev så glad igår när jag förstod vad han ville...

Städningen ska jag ta itu med idag, efter frisör och cyberpromenad om öronen håller lite undan...

Ha det så underbart, vännen min!

Stora kramar

Prestera och prestation är ju samma ord med samma innebörd men som du säger så tolkar man även böjningarna av ordet olika...:))

Kramen

 
Ingen bild

maria

31 augusti 2007 07:06

Annelie: Visst är det!!! Hoppas att du hade en bra kväll och får en superb dag!Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards