Direktlänk till inlägg 1 augusti 2007

Bland annat

Av maria - 1 augusti 2007 10:00

så fick jag frågan om var det var för sorts ros...


Så här ser den ut idag!!!


Jag har nu tagit reda på vad för sorts ros det är, en Bonita Renaissance TM, Färg: orange till orangeröd, Blommar dubbelt, har kraftig doft och blommar juni till oktober, blir mellan 100-150 cm hög och bladen är mörka...

 
 
Gisan

Gisan

1 augusti 2007 10:07

Den är mycket vacker. Tack för dina stöttande ord hos mig!!! Kramar...

http://gisan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

1 augusti 2007 10:09

Gisan: Visst är den! Hoppas att allt löser sig till det bästa för dig!kramar

 
Arga Mamman

Arga Mamman

1 augusti 2007 10:28

Vilken fantastisk ros!

Kram!

http://www.argamamman.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

1 augusti 2007 10:31

Arga Mamman: Visst är det, den ser lite mer rosa ut på bilden och det är nog kameran för den är mer åt det oranga hållet i verkligheten...

Kram på dig!

 
En liten tant

En liten tant

1 augusti 2007 11:00

Vilken vacker ros! Underbart att den doftar. Jag har blivit rent begiven på blommor som doftar på senare år. Kan stå med näsan nerborrad i rosor, kaprifoler, luktärtor, syrener läääääänge.

En helt annan sak - vilken ras är hunden på bilden i presentationen? Pudel eller vattenhund?

http://tant.webblogg.se

 
Ingen bild

maria

1 augusti 2007 11:09

En liten tant: Visst är det härligt med blommor och gärna doftande... Har blivit lite så där lyxig av mig och uppskattar såna blommor som man kan ta in en lite kvist av då och då...

Hobbe är en mellanpudel, skönt med inga allergier men en del att sköta när det gäller klippning och badning... Men han är det goaste som finns...

 
Hannele

Hannele

1 augusti 2007 11:16

Fint, jag har blivit mer och mer intresserar av rosor, nu när jag gräver dem riktigt djupt, trivs de bättre också, jag beskär dem inte varje år, för jag vill ha dem höga.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Fiifjonkan tackar

Fiifjonkan tackar

1 augusti 2007 11:16

Å så vacker hon är idag med...tack för färgbeskrivningen alltid skönt få säkert veta färgen.är det ett litet fågelbad du har bredvid kanske?

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

maria

1 augusti 2007 11:18

Hannele: Jag gillar oxå rosor och jag måste säga att kameran gör inte riktigt denna rättvisa i färgen den är mer orange än vad den ser ut att vara... Kanske ska prova att ta ett foto när solen ligger på lite mer. De vill vara lite djupare va?! Jag har för mig det...

 
Ingen bild

maria

1 augusti 2007 11:20

Visst är hon vacker Filifjonkan! Visst är det ett fågelbad och det brukar ha vatten i sig men de där grannbarna går och häller ut det för mig hela tiden!!! Kanske skulle ha fjonkan här med salongsgeväret... fniss...

 
Elisabeth

Elisabeth

1 augusti 2007 12:20

Har lite dåligt samvete faktiskt..jag hinner inte kommentera och läsa alla bloggar som jag vill! Vet ju att mycket i mitt liv har blivit lite oorganiserat nu! Strukturer och rutiner har fått ge vika för...ja, att bara vara här tror jag! Men bloggen är viktig för mig..!

Ser din vackra ros... en bild att njuta av! Du är en skicklig fotograf också... inte bara duktig på att kakla, stödja, laga mat, tipsa, förstå, klinkra, krama om, måla...!!

Finns det nåt du INTE kan? Typ vissla? (Det är en sak som jag verkligen avundas alla som kan..jag får inte fram ett ljud!!)

Ha det gott..Kram

http://himlastigen.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

1 augusti 2007 12:29

Elisabeth: Ledsen, jag kan vissla, övade som bara den...som barn... Men som tonåring kunde jag busvissla med bara ett finger och det kan jag inte längre...

Du, jag är kass på att sticka, virka och brodera, sy kan jag men inte det andra... Jag kan heller inte få blommande inneväxter att överleva särskilt länge så jag har övergivit dem... Jag har oxå svårt att stå på scen och tala inför grupper, inte i arbetet men på annat sätt. Jag har kunnat dansa och sjunga men dansa kan jag inte längre på grund av balansförlusten och sjunga, ja, det blir svårare och svårare...

Vi får vara glada åt det vi kan och mycket vet vi ju inte, vi kanske aldrig har provat... Du är ju superduktig till exempel på att greja att leva i detta kaos, som jag förstår att du måste uppleva det som i mellan åt... Hur klarar du det??? Samtidigt som du bloggar och gör det på ett sånt sätt att du får oss alla andra att öka vår förståelse inför hur det kan vara...

Stora kramar och ha en himla bra dag!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards