Direktlänk till inlägg 16 augusti 2007

Idag vaknade jag tidigt

Av maria - 16 augusti 2007 07:47

redan vid halvsju eller om det var att andra vaknade tidigt...


Har hunnit med en del oxå, tjafsat över telefonen med äldsta sonen om hur mycket SJ egentligen får ta ut i priser... Inte riktigt mitt bord så tidigt på morgonen försökte jag förklara men jag kan hålla med, 100 kr för sju minuters resväg, en hållplats, det låter att vara i saftigaste laget även om han fick betala straffavgift för att han löste biljett på tåget... Så med andra ord så fick äldsta sonen ett positivt talefonsamtal igår eftermiddag och har nu åkt för att gå utbildning på företaget... Ett arbete med hög stress eller höga krav med en usel garantilön (dock bättre än ingenting alls) så summa sumarum är att det är ett första jobb i alla fall och att om man fixar detta, är den typen av person så kan han klara sig mycket bra... Vi får se!


Gårdagen var minst sagt händelserik och rolig men tröttsam så jag har sovit som en stock inatt...


Här är det grått och lite regnigt idag och jag hoppas att det inte blir värre imorgon för då har vi den årliga kräftskivan hos oss men i år var det inte så många som kunde komma så det blir en kräftskiva i en mer hanterbar form än annars...


Jag hoppas på en bra förmiddag, en lite mer vanlig sådan!!!

 
 
Ella

Ella

16 augusti 2007 08:04

Idag behövde jag visst inte smyga in. Önskar dig en riktigt bra morgon och förmiddag och dag!

http://livetefter.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

16 augusti 2007 08:06

Ella:Tack ska du ha! Jag hoppas att du oxå får en bra dag, såg att du var lite så där igår... Hoppas att det känns lite bättre idag! Ha en riktgit bra dag idag!!!

 
Christina

Christina

16 augusti 2007 08:44

God morgon vännen!
Hoppas att din dag blir bra utan snurr.....
Kräftskiva, det är gott med kräftor, föredrar det framför surströmming som har premiär idag.
Men så är man ju skåning.....
Ha det fint min vän
Kram

http://sockertoppan.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

16 augusti 2007 09:10

Sockertopp/grönsakstopp: Tack vännen! Jag har nog inte ätit surströmming tror jag... Men kräftor gillar jag men bara när de är röda och döda...

Ha en fin dag och du glöm inte regnstället!!! Kram!

 
Tierra

Tierra

16 augusti 2007 09:25

Ja, visst är det lite skönt när de får ett jobb... det tog ett bra tag för min son att hitta något (svårt utan speciellt bra betyg eller utbildning) men nu har han i alla fall hittat ett som lagerarbetare... inte heller jättebra lön i början... men han får ju erfarenheten och kan kanske söka sig vidare sen.

De har visst utlovat bättre väder i morgon.. i alla fall för oss här i Stockholmstrakten... för om jag förstått rätt bor du någonstans här i "närheten" ;-)

Ha en bra dag !

Varma hälsningar, Tierra

http://filmjolk.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

16 augusti 2007 09:34

Tierra: Ja, runtom i alla fall, kan man ju säga att man bor även om det är en liten bit...

Visst är det skönt bara att de får jobb... Jag tror sonen hade velat ha typ lager eller butiksarbete egentligen men han tar ju det han får tag i nu... Dessa säljarjobb är inte lätta, det är mycket tävlingar och hela tiden resultatinriktat... Det kanske jag kan ta med mina år på nacken och utbildning, erfarenhet av budgetarbete och sånt men som ung kan det ju bli stressande... Hoppas att det går bra!

Jag hoppas på det där med bättre väder imorgon...

Ha en riktigt bra dag!

 
Gisan

Gisan

16 augusti 2007 09:37

God morgon! Eller middag är det nog för dig. Jag vakna inte förrän strax före nio. Tänkte blogga lite innan frukost. Illamåendet sitter som ett lock i halsen. Men jag är glad att det är torsdag. Då kommer min Älskling hem :-) Kramar...

http://gisan.blogg.se

 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

16 augusti 2007 09:41

Godmorgon vännen i regnet... Får två vänner på besök idag, lite dålig tajming när vi inte har något vardrum o regnet skvalar *skrattar*.

Ta hand om dig
Bamsekram

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

16 augusti 2007 10:02

Gisan: Godmorgon på dig!!! Hoppas att illamåendet går över, annars har jag medicin mot sånt...fniss...jag mår ju rätt ofta illa så... Så skönt att älsklingen kommer hem, det är itne roligt alls när de är bortresta.... Kram på dig och jag hoppas på en bra dag för dig!!!

 
Ingen bild

maria

16 augusti 2007 10:04

Dubbelörnen: Det låter som lite dålig tajming ja, men det reder sig nog...fniss... Ni har ju växthus i alla fall...skratt...

Ha det gott i regnet och med vänner

Stora kramen!!!

 
trollpackan

trollpackan

16 augusti 2007 10:25

Det går säkert bra för honom!Bra att ha fått något i dessa tider. Här hänger regnet i luften, igår ösregnade det. Sliter ju ut gummistövlarna...ha det bra idag!

http://trollpackan

 
Ingen bild

maria håller ett paraply över trollpackan

16 augusti 2007 10:39

Trollpackan: Det går säkert bra, huvudsaken är ju att det händer lite så han lär sig... Ja, vädret verkar vara som det är... Nästa vecka blir det säkert högsommar igen... Ha en riktigt bra dag du oxå!

 
Annelie

Annelie

16 augusti 2007 19:30

Det var verkligen dyrt:-(

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

16 augusti 2007 19:40

Annelie: Ja, det var dyrt... SJ tar ut en strafavgift för alla som löser biljett på tåget och inte har betalkort...:-((

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards