Direktlänk till inlägg 25 augusti 2007

Haha, maken är envis som

Av maria - 25 augusti 2007 14:00

synden...


Han frågade en gång till om wc:n och handfatet och helt plötsligt så fanns de båda två... Man undrar ju om alla anställda är lika intresserade av att sälja och bringa inkomster åt sin arbetsgivare....fniss...


Sen fortsatte maken till en annan affär och fann där ett skjul som faktiskt var bättre än det vi ville ha... Vi hade missat det tidigare för att det stått lite undanskymt och detta fanns hemma...


Brandvarnare och dörrklocka och mer spänntråd fick han oxå tag i så nu blir det arbete av i eftermiddag!!!


Jag mår rätt bra fortfarande och om man ser till hur måendet har varit i veckan så borde jag kunna få en anfallsfri dag idag, hoppas på det i alla fall!!!  Maken har bestämt att vi ska grilla i dag, gott...


Hoppas på en bra eftermiddag!!!!

 
 
Elisabeth

Elisabeth

25 augusti 2007 16:23

Idag ligger liksom vissa av mina ord på "tomma loftet", och det blir inte så mycket vettigt alls..!
Men det är så härligt att följa er renovering, med dess problem och lösningar... det känns som om "det är så här livet ska levas.." litegrann! Du förstår..!

Jag blev så glad när jag läste om din 14-åring.. att få veta att alling gått felfritt.. ja, vi kan väl inte önska så mycket mer för våra "små"..?

Ha det bäst.. Kram..

Ps. Maria.. de vackraste orden som du har lämnat inne hos mig.. precis som jag skrev till Christina... ibland får jag svårt att hitta ord för hur mycket du, och din otroliga omtanke betyder för mig ! Du är en stöttepelare av renaste, och ädlaste guld.. så är det för mig!! Hur du kan ha så mycket omtanke och värme - är en gåta... men du ska veta att den bär mig! Dina ord har burit hela tiden - och, trots att jag försöker, så känns det som orden för att du verkligen ska förstå hur viktig du är - de hittar jag inte! Men du står mig nära.. och det kommer du alltid alltid att göra! Kram igen..

http://himlastigen.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

25 augusti 2007 16:41

Elisabeth: Ibland ligger orden på "tomma loftet" Fast jag upplever sällan att det är så för dig och så inte idag!!!

Visst har du rätt i att det är väl så det ska vara lite i livet, upp och ner...

Jag vet, man blir så oerhört tacksam i djupet när det fungerar för barnen, det är ju på något sätt målet med den period man är i när barnen växer upp...

Jag vet inte Elisabeth, jag hoppas så att orden jag försöker att få fram kan ge och bära litegrann... Ibland känner jag att jag kanske är lite för ärlig och, inte puttar, men håller ett vaksamt öga över hur ni har det och jag blev verkligen så ledsen och lugn idag, för nu vet jag att du kommer inte att tillåta dig att helt sluta finnas för någon av de dina, det blir bara i lite andra former och det tror jag att med din styrka och kärlek så kommer du att hantera det bra... Sen att jag kan förstå hur ont det måste göra det... Det gör det och det måste kanske få göra det för hur ska man annars ta det här...

Så STORA kramar till dig min vän!!! Du är ju oxå en av de guldmänniskor som finns, som stöttar och strör din omtanke kring dig och ja, jag tror att jag förstår hur du menar och det är ju oxå så att vissa människor förstår varandra ovanligt bra, trivs ovanligt bra i varandras sällskap och så känns det för mig med dig!!!

Stor kram som sagt och ge Carolina en stor kram med ifrån mig!!!

 
Ingen bild

Sotaren

25 augusti 2007 17:32

Hej Maria :)

Hur har det gått idag då? bara bra eller?

Gott med grillat! :)

Har ni bra väder eller?

Hur är det med dig nu då? Yr fortfarande?

Många kramar / Sotaren

 
Ingen bild

maria

25 augusti 2007 18:09

Sotaren: Jag mår rätt bra nu!!!

Visst är det gott med grillat och ja, vi har bra väder, lite blåsigt bara men det går an!!!

Det har väl gått på i alla fall, sista staketsträckan är förberedd att sättas upp imorgon och efter maten här ska vi bara håll på med småsaker... Ytterlampa och badrumslampa osv...

Kramar!!!

 
Lallis

Lallis

25 augusti 2007 18:39

Hoppas att ditt mående idag håller i sig och att ni får gjort det som skulle göras.
Grillat låter toppen! Det har blivit alltför lite utav det denna sommar här hemma tycker jag.
Kom på en sak; är det ok om jag länkar till dig?
Ha en fin kväll.
Kram Lallis

http://www.knasigamamman.se

 
Ingen bild

maria

25 augusti 2007 19:15

Lallis: Jag har hållt i mig i måendet...fniss... Det var urgott med grillat, vi har grillat en hel del i sommar, alla gillar det så...

Det är ok att länka till mig... Jag har faktiskt redan länkat till dig så jag hoppas att det var ok...fniss igen...

Hoppas att du får en fin kväll!!!
Kram

 
Annelie

Annelie

25 augusti 2007 20:24

Haha underbart=) Ibland lönar det sig;-) Hoppas ni har och haft en fin kväll och att du klarat dig undan besvären/kram

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

25 augusti 2007 20:30

Annelie: Visst var det grejt... Man undrar ibland om de vill sälja något eller om de bara vill vara där för syns skull... Har mått bra idag och det var nog på tiden, tycker att det var rätt länge sen nu som jag fick en hel dag..../kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards