Direktlänk till inlägg 6 augusti 2007

En ny dag och

Av maria - 6 augusti 2007 08:38

en ny vecka... Vad ska denna bjuda på månntro...


Sonen har en alldeles egen sensor för att nu ska nog mamma gå och lägga sig så nu ska jag prata med henne...fniss...De är ju så sönerna, ska mamma lägga sig, ta ett bad, en promenad så behöver de henne först.... Helt okej, många gånger i alla fall och denna var väl en sådan...


Det blir av, han har bestämt sig, han måste för att må bra och hoppas på att det blir en kort period som möjligt hos pappan, han vill få komma hem och hälsa på, självklart, sa jag, det MÅSTE du, men då ryggar förstår denna nya självständiga varelse och backar... Jag ler åt honom och säger, när du vill...


Det blev ett ganska bra samtal, men med vissa förebråelser mot mig, sjukdom, flytt etc. att livet hade varit lättare för honom om inte allt detta skett. Jag tar emot men ger oxå att det hade varit så oändligt mycket lättare för mig oxå men.... man rår inte över livet och man får lov att ta baksidorna oxå... Kanske att jag varit lite för snäll i just det, kompensationslusten för den mer taskiga början av deras liv så skyddar man lite för mycket för baksidorna som kompensation, vad vet jag. Jag har väl gjort och varit efter min förmåga, så är det bara...


Älskar dig, gossen min, min första lille gosse och jag hoppas och önskar att allt ska gå som du planerar och du är alltid välkommen hem, för där vi är, vet du, det är ditt hem!


I övrigt så är det strålande sol och det verkar bli varmt här om jag står upp så ska jag fortsätta med badrummet en aning... Maken och jag har fått en liten oenighet (det är ovanligt)... Han vill ha ett 320 liters badkar på grund av formen och jag håller med det är vackert men... 320 liter, vattnet hinner ju bli kallt innan man har fyllt karet... Eller???


Hoppas på en bra förmiddag, för mig och er alla ute cybern!!!


Tack för så många fina och stödjande kommentarer som jag i och för sig alltid får men som just igår kanske behövdes lite extra mycket. TACK!

 
 
K - Magalös

K - Magalös

6 augusti 2007 09:26

Har också lite funderingar hur det har varit och är för barnen att växa upp med en sjuk mamma. Men man gör ju så gott det går för stunden. Krönikan "Väv på" som jag har på min blogg tycker jag säger väldigt mycket. Jag vävde som jag kunde för stunden, med just dom färgerna och på just det sättet. Hoppas det kommer att bli bra för din son och tror att han i ryggsäcken även har många bra och nyttiga erfarenheter.
Jag håller nog med dig i badkarsfrågan. Jag vill ha HETT vatten när jag badar. Men din man kanske har en vattenkokare, modell STOR, bredvid badkaret? ;-)
Önskar dig en bra dag! *kram*

http://mag-o-tarmsjukdom.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

6 augusti 2007 09:29

K-Magalös: Som bjöd på det första skrattet denna dag.... Vattenkokare, modell stor....asgarv... detta måste jag visa maken sen...

Jag förstår precis hur du menar med att vara sjuk och jag som bara varit sjuk i ett år än så länge så blir det lite konflikt för barnen tror jag, de stora, som är van vid att mamma kan allt... det är svårt att balansera sig fram men jag tror som du att det blir bra i slutänden och min sjukdom tror jag spelar mindre roll i det stora hela än att han bestämde sig frivilligt att krypa till pappan som är för sonen förenad med så många våldsamm minnen...

Önskar dig oxå en riktigt bra dag, vi kastar handuken i tvätten va? *kramar*

 
Gisan

Gisan

6 augusti 2007 10:18

Ja vad svårt det är när man känner att man "gett" barnen en tuff start i livet. Kompensationslusten känner jag igen.
Hoppas att det blir ett bra beslut för sonen och att han ha är välkommen hem närsomhelst är jag övertygad om. Annars hade han inte pratat med dig om det svåra.
Men det måste kännas rejält tungt för dig, kan jag tänka.
Stora varma och soliga kramar...

http://gisan.blogg.se

 
Christina

Christina

6 augusti 2007 10:22

Jag tror att du är en alldeles utomordentlig mamma, det känner jag på mig.
Visst märker övriga familjen att man inte mår bra, det kan man inte komma ifrån.
Jag önskar dig och de dina en riktigt skön dag i solen.
Kramkram

http://sockertoppan.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

6 augusti 2007 10:23

Gisan: Jag tror att det är tungt bara att äldsta barnet flyttar hemfrån, både tungt och roligt men detta blev bara tungt... Det har du så rätt i men det kommer att gå bra och bli bra till slut.

Soliga och varma kramar på dig oxå, tror att det kommer att bli väldans varmt här idag...

 
Ingen bild

maria

6 augusti 2007 10:24

Sockertopp: Tack ska du ha! Hoppas på en dag då alla i huset kan vara tillsammans lite... Kramar på dig

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

6 augusti 2007 10:36

Jag har suttit och läst och begrundat, allt det du har skrivit den sista tiden..... det gör "ont i hjärteroten" och jag blir alldeles tårögd...
En varm "cyber-kram" till både dig och sonen och resten av familjen! Det kommer med all säkerhet att bli bra i slutändan... men det är alltid jobbigt när livet tar en ny oplanerad vändning...Lycka till!

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

 
Ingen bild

maria

6 augusti 2007 10:42

Gerda-Thyra: Tack så hemskt mycket! Ja, det blev så väldigt tungt för mig ett tag och kommer kanske att vara lite tungt tills dess att jag ser att det fungerar och ännu hellre tills dess att sonen fått sitt jobb och en lägenhet... Det är ju som du säger, livet tar sina små oplanerade vändningar ibland och då får man försöka hantera det.... Tack ska du ha!

 
Ella

Ella

6 augusti 2007 10:47

Jag vet inte om det inte var du som skrev det en gång, eller någon annan klok människa. Något om att även om inte allt är perfekt, och du själv är sjuk så har det också gjort dina barn en erfarenhet rikare och kanske gjort dem till en mer känslig och bättre människa i slutänden med förmåga att se andra på ett annat sätt...
Jag tror som sagt, att du har givit dina barn det bästa du förmått och att det är värt så mycket mer än om du kunnat ge dem allt men bara gjort det till häften av din förmåga. Förstår du hur jag menar eller är jag svamlig?

Jag vill också ha hett vatteni mitt badkar, gärna bli röd som en välkokt kräfta innan jag går upp, men jag har ingen aning om hur mycket 320 liter vatten är egentligen...

Ha en riktigt bra dag idag!

http://livetefter.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

6 augusti 2007 10:50

Ella: Jo, jag vet, jag kommer nog med typiskt såna klokheter ibland och sen har man svårt att applicera det på sig själv... Du är inte svamlig, jag förstår dig kristallklart...

Ja, det är ju ett dilemma det där med 320 liter... Det är ett enormt vackert badkar och inte alls i fel prisläge men... Ja, vi får se...

Hoppas på en riktigt bra dag för dig oxå, Ella!!!

 
Elisabeth

Elisabeth

6 augusti 2007 10:51

"Det goda samtalet".. kärlek och tillit låter samtalet äga rum.. och det som ligger i botten kommer upp till ytan, och flyger bort med morgondimman.."

Hoppas verkligen att du får en dag fylld med "kärlek och solsken och sång..pling plong!" En gammal slagdänga, vars ord vi alla behöver...

Kram.. min vän..

http://himlastigen.blogspot.com

 
Filifjonkan tittar in

Filifjonkan tittar in

6 augusti 2007 11:14

Men så bra Maria där satt samtalet han fick ur sig sånt som är svårt att säga en mor. Mewn jag an lova dig låt säga när gossen har bott eget och dragit lasset självt kanske med en trevlig tjej vid sin sida så kommer han att säga dig att han är lycklig över att ha haft en så bra mamma som alltid ställt upp för honom och gjort sitt bästa och han kan inte fatta att du har orkat det,Det erkännadet gav min son mig helt plötsligt, Känner så väl igen denna situation du har nu men den är på väg åt precis rätt håll..häng på bara i kulisserna låt honom vara vuxen...och bestämma man kan inskjuta lite goda råd och så ..men det vet du av dig själv Är glad för er skulle nu. Sen så har jag inte hittat stiften i alla fall,,,morrar,,letar ännu,,jag har tittat i kylskåpet och i tvättkorgen med men de finns inte nja,, Hannele menade att det är troll som vart framme

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

maria

6 augusti 2007 11:25

Elisabeth: Så kan det nog vara, det var nog bra att vi talade en stund och att han fick ta det han behövde och kanske jag oxå...

Kram på dig vännen och jag hoppas att du kan få en riktigt fin dag såsom du önskade för mig!!!

 
Ingen bild

maria

6 augusti 2007 11:31

Filifjonkan, det är nog så som du säger och någonstans har jag ju alltid tänkt: jaja, de kanske inte alltid lyder, kanske inte alltid är trevliga och tycker att mamma är kass och ute med sina regler men en dag kommer de att sitta med egna barn och vips kommer den där regeln eller orden ifrån mamma dyka upp i deras munnar och någonstans där förstår de alltihop, som en enkrona som trillar ner, plong...

Aj, sickna häftstift... Bra att fjonkan morrar då kanske de kilar fram av pur förskräckelse... ja, vem vet, Hannele kanske har rätt i att trollen varit framme... Filifjonkan hade inte dem med sig på morgontassdoppet då?! Det som göms i tö... Nej den gick ju inte... Filifjonkan ska se att de dyker upp på något osannolikt eller kanske ett sannolikt ställe...

 
gulligagumman

gulligagumman

6 augusti 2007 11:51

Hoppas allt går bra för din son och att du inte behöver oroa dig mer, men det gör man ju alltid som förälder.
Ha en bra dag!
Kram!

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

maria

6 augusti 2007 11:53

Gulligagumman: Visst hoppas vi det och som du säger, slutar man någonsin att oroa sig för barnen...

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards