Direktlänk till inlägg 22 augusti 2007

Jodå, nu kom rörmokaren!!!

Av maria - 22 augusti 2007 16:23

Han kom, ritade en massa, fotade en massa, räknade och småpratade för sig själv hela tiden och ställde frågor ibland... Nu ska rörmokaren hem och fila på en offert... Som jag hoppas ligger någonstans där jag kan tycka är acceptabelt, tur att vi fått pris för ett av arbetena redan så att jag har att jämföra med...


Nu får vi se om det tar lika lång tid att få offerten som det tog att få hit en rörmokare och sen ska vi se hur lång tid det tar innan de kan utföra det hela oxå... Phuuiii, blåser ut och andas in.....


Ikväll ska det bli kassler i ugn och ris... Kassler med purjo och lite grädde och ost... Mums, sånt gjorde min mormor ofta och jag gillade det... Faktum är att det finns inget ris,makaroner eller pasta överhuvudtaget som är så gott som mormors, mycket annat oxå men jag vet hemlisen med mycket nu.... Riktigt smör!!!


Här är det nu soligt och varmt och jag hoppas på en bra kväll!!!

 
 
Ella som kommenterar allt i ett

Ella som kommenterar allt i ett

22 augusti 2007 17:48

Ditt spamskydd är dum idag Maria.

*L* stackare som blev blöt, det är inte kul att bli det va? (här är en som har erfarenhet)

Hjärtan gillar jag med men jag har förstått att du har ett speciellt förhållande till dem.

Jag får aldrig tid till böcker numera, jag förstår inte varför men vissa av dina böcker låter riktigt intressanta.

Hoppas nu att rörisen kan fixa allt till ett riktigt bra pris och att det hela går snabbt. Jag håller en tumme ett tag, få se om det hjälper.

Kramis...

http://livetefter.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

22 augusti 2007 18:37

Ella: Nu skrattar jag stort!!!!

Nej, det var inte kul att bli blöt, synd att du har erfarenhet, du kan få låna Hobbe att skylla på när människor börjar stirra...

Jaa, jag har en alldeles särskild relation till hjärtan, trots att jag aldrig var sådär hjärtig av mig som barn...

Böckerna är riktigt bra, Ella men jag tänker på att vore det inte lättare för dig med talbok *aj, aj slå mig inte* men de har jag själv funderat över när jag är lite snurrig för då står inte bokstäverna stilla och det är så svårt att läsa då... Men oavsett några av dessa är riktiga ess...

Jag tror på att rörisen blir bra och han var själv inne på att elementen måste fixas medan det fortfarande är någorlunda varmt ute... Så vi hoppas och jag tackar för tummen din...

Ledsen för spamskyddet... Jag kan ju inte ta bort det heller, har inget val...

Kramis på dig!!!

 
malve

malve

22 augusti 2007 19:04

Jag tyckte inte om min mormors kakor av den anledningen. Riktigt smör - uscha. :)

http://www.malves.blogg.se

 
Ingen bild

maria

22 augusti 2007 19:08

Malve: Oj, jag som älskar mormors kakor oxå och även där är j hemligheten riktigt smör...fniss... Så olika det kan vara...

 
trollpackan

trollpackan

22 augusti 2007 19:19

Hoppas på att offerten och resten går lite snabbare!
Kassler i ugn låter inte så pjåkigt...hoppas att din kväll blir bra!

http://trollpackan

 
Ingen bild

maria

22 augusti 2007 19:21

trollpackan: Vi får verkligen hoppas på att det går lite snabbare nu än tidigare...

Kasslern var jättegod!!!

Hoppas att du får en bra kväll, kanske ut och småglider lite i nya bilen...*ler*

 
Annelie

Annelie

22 augusti 2007 19:39

Det är så gott med kassler i ugn. Själv slängde jag ihop nåt grytaktigt av parmaskinka,parika och lök med svampfond...Det var också gott=) Kramoch ha det toppen ikväll!
Håller stenhårt tummarna att ni får ett bra pris av rörpularn=)

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

22 augusti 2007 19:41

Annelie: Tack ska du ha!!! Vi hoppas att det går fort nu... Det lät urgott er mat!!! Ska lägga på minnet... Ha en toppenkväll nu och en stor kram på dig!!!

 
Ella igen (gråtfärdig snart)

Ella igen (gråtfärdig snart)

22 augusti 2007 19:55

*skrattar jag med* Lånar gärna Hobbe, du kanske kan träna honom i att undvika kanter och vattenansamlingar åt mig?

Böcker... Jo, jag vet, jag har ett jäng och dessutom får jag låna på biblan helt gratis och i princip allt jag vill, inte bara de titlar som finns i handeln alltså(en speciell tjänst de har). Men det blir inte av ändå. Jag kan liksom inte behålla koncentrationen tillräckligt länge.

http://livetefter.blogspot.com

 
Gisan

Gisan

22 augusti 2007 20:39

Riktigt smör och riktiga karlar är det som gör livet ;-) Kramar...

http://gisan.blogg.se

 
Ingen bild

Sotaren

22 augusti 2007 20:42

Hej Maria :)

Det måste ju kännas bra att vara pass nära en fungerande badkar.

Jag får hoppas att du har blivit bättre nu på eftermiddagen :)

Jag skrev lite till till din mail, det verkar vara det ända sättet att kunna skriva till dig nu mer med alla datorer som krånglar :)

Många kramar / Sotaren

 
Ingen bild

maria

22 augusti 2007 21:31

Ella: Det är inte bara du som har problem med spamskyddet här, det har jag oxå...

Japp!!! Börjar träning med Hobbe imorgon, kanter och vattenansamlingar sa du... Det ska ske!!!

Jag vet vad du menar med koncentrationen... Lika här... Men vilken lyx att ha tillgång till så mycket, kanske jag oxå kan få....

Ha en bra kväll och sov gott!!!

 
Ingen bild

maria

22 augusti 2007 21:31

Gisan: Ja du, det är väl det som gör livet!!! Sov gott nu vännen!!!kramar

 
Ingen bild

maria

22 augusti 2007 21:35

Sotaren: Ja, jag såg nu att du skrivit... Ska svara imorgon...

Det är jätteskönt att vara så nära vårt badkar, jag längtar!!!

Jag blev som vanligt lite piggare vartefter efter en snurr så vi får se hur det blir imorgon!!!

Ja, det var värst vilken otur du har med datorer... Är det dom som inte gillar dig eller tvärtom??? *ler*

Stor kram på dig o sov gott!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards