Alla inlägg under juli 2007

Av maria - 29 juli 2007 17:30

beskedligt...


Hade tänkt småpula lite men efter lite mat här så blev jag så trött att jag somnade men det gör inget för jag kommer att sova inatt ändå...


Om jag nu tar och piggar på mig lite om en stund så kanske jag tar och målar lite på ett linneskåp som ska stå i badrummet med alla handdukar. Ena sidan ska vara ett förråd av tvål och schampoo... Den sidan ska jag ha ett lås på tror jag... Pojkarna tycks dricka tvål och schampoo när de duschar... Hela flaskor går åt och man undrar hur de lyckas skölja ur allt skummet... Jag undrar hur de bär sig åt? Eller vill de ha något smått att gnöla om och därför häller de ut allt schampoo och tvål för att sen säga: Varför, handlar ni aldrig hem sånt, det är alltid slut.... Eller oxå: Vem gör slut på allt schampoo och tvål, jag tar såååå lite så det måste vara den och den... Tja, vem vet? De kanske dricker upp det trots allt...


Solen har varit här ett tag nu och det verkar kunna förbli så under kvällen men vi får väl se....


Hoppas på en bra men tidig kväll!!!!

Av maria - 29 juli 2007 13:59

lugnt här, vädret vill inte bestämma sig och vi tog en promenad upp till mamma med Hobbe och minsting, minstingen ville spela ett dataspel en stund där och Hobbe ville busa av sig med Bruno...


Något lite klokt ord för dagen då!!!


" Det är för väl att lögnen finns.För tänk om allt man hörde var sant."


av Albert Engström




Ja, kanske det men man vet ju aldrig!!!


Hoppas på en fortsatt god eftermiddag och kväll!!!

Av maria - 29 juli 2007 11:48

vaknat, ätit frukost, vinkat adjö till nattgästerna och kommit hit för att hälsa runt lite...


Mår ganska bra, hörsel är lite mer kaiko än vanligt men, det var väntat! Sov till nio och sen har vi ätit en låång frukost här, plockat iordning lite och bara tagit det lugnt...


Vädret är helskumt, ena sekunden strålande sol och den andra så regnar det och är tvärmulet... Ingen ordning alls med andra ord...


Ska fortsätta ta det lite lugnt och småpula lite här och där...


Hoppas på en bra eftermiddag!!!

Av maria - 29 juli 2007 01:21

idag då??? Jo det är en ny dag nu!!!


Jag kommer att få lida för den här kvällen eller betala notan för den eller sota.... Det har varit värt det, absolut!


Jag har mått bra, ätit gott, druckit gott och umgåtts med massor av människor jag tycker om och suttit i allt prat och ansträngt mig för att höra och hänga med och det kommer eller det har tagit ut sin rätt på mig...


Som sagt, det kommer en nota på när man gör mer än vad man egentligen klarar av men ibland kanske det är värt det??? När man har så genomtrevligt så kanske man är mer beredd att betala den där notan eller?


Nu ska dock denna nattuggla stupa i säng och hoppas på att få sova en stund imorgon!!!


Natti natti och dröm söta drömmar!!!

Av maria - 28 juli 2007 13:59

kort inlägg här innan en del av gästerna kommer... de som ska sova över kommer lite tidigare och en till men resten kommer inte förrän vid fyra, fem... Maten kommer i alla fall inte vara färdig förrän vid sex, halvsju...


Märker att jag kör med en del förrän här... Jag mår nu mycket bättre och det är jag så inibomben tacksam över... Man får vara glad för var dag som innehåller  någon glädje och man får vara lycklig över var dag där man kan se den lilla lyckan som gör så mycket!!!


Så nu hoppas jag att alla i cybern har det riktigt mysigt!!!

Av maria - 28 juli 2007 12:19

och en dusch så lättar skallen en liten aning i alla fall...


Maken har slitit ont men jag ska göra det jag kan för att hjälpa till nu...


Någon liten klokhet då:


"Ibland när jag säger det jag tänker så märker jag att jag inte alltid tycker så"


Av Nalle Puh







Visst kan det vara så, åtminstone om man börjar tänka efter på vad man har sagt!!!


Hoppas på en bra eftermiddag!!!

Av maria - 28 juli 2007 11:24

Jag stupade som en klubbad oxe, hann inte ens hälsa på alla som jag brukar men jag kommer...


Känns både skönt och samtidigt inte skönt att jag stupade. Skönt för att nu är möjligheterna att jag står upp resten av dagen och kanske till och med blir lite pigg efter ett par timmars groggyhet nu...


Inte skönt för att som vanligt är det maken som har slitit hund med allt och ibland kan jag känna att jag klarar inte ens av att ta hand om mig själv...


Jag bara stupar i säng och ligger och stönar efter medicin, dryck till denna och en hink, dessutom så önskar jag när jag ligger där att alla ljud bara kunde försvinna och att någon kunde hålla fast världen åt mig...


Ja, ja, det var dagens gnäll det!!!


Till något trevligare så ringde det när jag låg utslagen och maken meddelade att vi får nattgäster... Det var trevligt för vi träffar inte dessa allt för ofta...


Så  nu hoppas jag på en bra eftermiddag och att solen får fortsätta att lysa här!!!

Av maria - 28 juli 2007 09:29

och sonen blir 17 år!!! Hip hip!!!


Vi har gett sonen med flickvän frukost på sängen och födelsedagssång... Så långt allt väl... Solen lyser mestadels men det blåser rätt rejält men, men man kan inte få allt här i livet... Snurrig är jag precis som igår så jag ska vila lite här på förmiddagen...


Annars ska det mest plockas och städas lite här och köttet ska förberedas och potatissalladerna ska göras iordning, vilken tur att maken finns!!!


Jag hoppas på en bra förmiddag!!!

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards