Direktlänk till inlägg 3 augusti 2007

Nej, nu har jag tänkt igen då...

Av maria - 3 augusti 2007 11:52

 Varför ska jag tänka så mycket?

Jag har aldrig haft problem med barn som inte kan sitta still, som har myror i hela kroppen och som måste springa eller hoppa sig framåt istället för att gå. Barn som har armar som fladdrar sig fram, vevar i luften  istället för att röra sig vid sidorna av kroppen vid normal gång. Barn som aldrig kan vara tysta utan låter hela tiden, inte i ord utan bara i ljud och läten. Barn som inte kan låta saker vara utan som måste ta i allt och pilla peta, stoppa sakerna i munnen, se om de går att pilla in i näsan och öronen. Barn som måste peta och ta på andra människor, luta sig emot eller pillra på andra hela tiden. Barn som stammar och har tics, som läspar och är svåra att förstå, barn som kräver tid för att bli förstådda...


Jag har aldrig haft problem med dessa barn men... Ibland händer det och jag gillar inte mig själv då, hur jag tänker, känner och jag börjar vakta på mig själv för att intet av det ska pysa ut till barnet i fråga eller till det av mina egna barn som leker med barnet jag inte klarar av, inte orkar med, inte kan ta till mig såsom jag har så lätt att göra med barn... Dessutom så tänker jag på mig själv som en hemsk människa när jag känner så här, man kan ju inte kategorisera barn?! Gilla de flesta men inte den här... Det är väl orken och den så kraftigt uttnyttjade gästfriheten som gör sitt till oxå. Jag gillar ändå inte det jag känner...

 
 
Carro

Carro

3 augusti 2007 13:37

Tack för din kommentar!
Jo, det är sant det du säger. Livet är hemskt och underbart på samma gång.
Men oavsett hur jobbigt det än blir, så måste man försöka tänka positivt. Glada tankar.

http://velvetsnow.blogg.se

 
Ingen bild

maria

3 augusti 2007 13:40

Carro: Precis! Glada tankar är aldrig fel... Och att man ser till det lilla som oftast är det som betyder mest i slutändan!
Kram på dig!

 
Annelie

Annelie

3 augusti 2007 13:47

Hallå hallå!Vad du har hunnit med härinne. Fick blääddra tillbaka mig lite grann =)BAdrummet blir bara finare och finare. Trist med rörpularen..håller tummarna att han kommer och har tid.Skåpet blev ju jättebra det också.
Fantastiskt kul för sonen..det håller jag extra tursamma tummar för.
Hm...jobbigt med klåfingriga barn...ännu jobbigare när manhar lite svårt för vissa. Men känn dig inte illa till mods för det...Man kan inte gilla alla. Jag skulle inte heller tycka det var så kul om det var nån jobbig unge hemma, som inte är som sina egna..
Hoppas till slut att allt är bra med dig..ja så gott det går. Kommer nog vara lite passiv på bloggen..(antar jag) Micke är nämligen ledig, så det är inte konstigare än så..JO!
Självklart antar jag din lilla utmaning..senare
HA det gott/kram

http://rospinglan.blogg.se

 
XENA

XENA

3 augusti 2007 13:53

Du ska appsilut inte ha dåligt samvete.
Om du med ditt tålamod får det så skulle det innebära att jag med mitt VÄLDIGT korta tålamod lika gärna kunde hoppa i brunnen.
Men KAN inte stå ut med vad som helst *bara för att dom är barn* Tvärtom. Livet är en skola. Det är vår skyldighet att tala om om ngt går galet eller om de gör något dumt.
Det har jag alltid gjort och kan idag säga att mina kids har artat sig bra. Jag talar även om för deras kompisar vad som gäller hemma hos oss. Hur dom sen får göra hos sig det är upp till deras föräldrar.
PUST.. *märker du att jag nästan pyser över bara av tanken* FNISS

Kram
XENA

http://stollan.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

3 augusti 2007 13:58

Annelie: Så glad jag blev nu, började faktiskt bli lite orolig för dig... Tänkte om du råkat ut för något men.... Lediga män, jahaja, där ser man....

Nej jag ska väl inte det och föräldrarna är ju onekligen lustiga, man kommer inte till tals med dem alls....

Ska bli spännande att se vad det blir av utmaningen...

Ha det så mysigt och kram på dig

 
Gisan

Gisan

3 augusti 2007 14:00

Har du ringt Katrineholm idag? *nyfiken* Kramar...

http://gisan.blogg.se

 
ella

ella

3 augusti 2007 14:03

Ja i så fall får nog jag ha än sämre samvete för jag har aldrig haft lätt för barn och i synnerhet sådana barn som du beskriver. Sedan tycker jag inte du säger för mycket om du säger att du är trött på grannens barn som springer hos dig som om han bodde där. Usch, jag skulle sagt ifrån för länge sedan. Dessutom kan de väl inte kräva att han ska bli uppfostrad av dig? Du är ju faktiskt hemma av en helt annan orsak.

Vad jag försöker säga är att duinte ska ha dåligt samvete eller känna dig som en dålig människa bara för att du inte orkar med jobbiga barn som inte är dina egna.

http://livetefter.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

3 augusti 2007 14:11

Gisan: Jag är ledsen men jag kan inte tala i telefon idag för mina öron är helt väck, jag har avvaktat att de skulle bli bättre men... Blir de bättre så ringer jag... Jag lovar att höra av mig om det... Kramar

 
Ingen bild

maria

3 augusti 2007 14:13

Xena: Skrev nyss en lång kommentar men den försvann, så trött jag blir... Jag vet att jag inte borde känna så men... Ja, du vet... Sen är ju föräldrarna så... Jag vet att irritationen ligger hos mig och att jag borde göra något åt det men orkar inte riktigt... Jag tror att jag fick igång dig bra va???!!! fniss...

Kram på dig

 
Ingen bild

maria

3 augusti 2007 14:17

Ella: Tack, jag ska nog inte det men.... Ja, du vet ju att man tänker för mycket ibland. Jag tror att han är ett arbetssamt barn och det är inte lätt att få kontakt med föräldrarna på ett snyggt sätt... Ja du vet... Men jag ska väl inte se det som min egen brist enbart i alla fall...

Har du svårt för barn? Visste jag inte...

 
Ella

Ella

3 augusti 2007 15:02

Jag har aldrig varit barnkär. Inte ens när jag var i "leka med bebisar och gulla" åldern. Var nog för egotrippad redan då.

Men helt ärligt, kan du inte förklara för föräldrarna att du är hemma och sjuksriven för att du har en allvarlig sjukdom och du orkar inte med att ta hand om barnet och du är rädd för att något kan hända? Framställ det som att det var för barnets eget bästa? Jag vet ju inte alls hur du har det och hur föräldrarna är men om en unge sprang hos mig jämt o ständigt skulle jag säkert inte dra mig för att ta min syn som ursäkt för att slippa... Och jag vet, jag ÄR hemsk.

http://livetefter.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

3 augusti 2007 15:34

Ella: Vi har tänkt så, det är ju faktiskt så, som du säkert har märkt så skiver jag ju inte så mycket om vad minstingen och jag gör och det är ju för att de stora grabbarna har ansvar för honom, jag är bara ett vuxet öra, fniss, som jag inte har några... Just nu tänker jag att killarna får stå ut och jag med snart börjar lekis och fritids för minstingen och då är han ju inte hemma och fortsätter grabben att bulta på dörren dagarna i ända så då ska jag tala med föräldrarna... Och jag behöver inte ta till sjukdom som ursäkt, jag lovar, det är redan en ursäkt... Du är inte hemsk, bara självmedveten och det är något helt annat... Slår vad om att om du mötte ett borttappat barn på en stormarknad så skulle du ju hjälpa det precis som man gör med en gammal tant som ramlat....

 
Ingen bild

Filifjonkan

4 augusti 2007 10:10

Filifjonkan skulle inte heller orka med sådant för jämnan. En stund någon gång kan väl vara ok men inte så som du beskriver alldeles för jobbigt.Du har nog med ditt eget ju tycker allt Filifjonkan och så måste man inte älska alla eller alla barn man är inte mer än människa. Föräldrarna måste ta ansvar för sina egna barn tycker då jag.gästfrihet måste också ha en gräns det har den hos Filifjonkan,Skäms inte för det Har lärt mig säga ifrån lite mer . Ger dig en bit "skinn till din näsa" och en till till armbågarna bra att ha kära du..ha det bra idag

 
Ingen bild

maria tackar Filifjonkan så mycket

4 augusti 2007 10:36

Tack ska Filifjonkan ha för skinnet till näsan och lite armbåge, det är kanske det som är det svåra att säga ifrån, till föräldrarna, man försöker att göra allt så snyggt och smidigt men med lite skinn på näsan och lite armbåge så kanske man ta och göra det som måstes så att man får lite lugn och ro här... Det har Filifjonkan så rätt i så... Allt har sin gräns egentligen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards