Direktlänk till inlägg 5 augusti 2007

Så då kan jag ju

Av maria - 5 augusti 2007 11:28

försöka börja sortera det här nu...


Vi flyttade för att jag blivit sjuk och för att vi behövde komma närmare min familj... Det ställde till med mycket, orsakade mycket besvikelse och ilska hos min äldsta son som då skulle ge upp hela sitt liv på gamla orten... Vi försökte hjälpa honom på olika sätt med olika alternativ för att han skulle kunna bo kvar men han valde att följa med oss och igår förstod jag att han valde att må så dåligt som han har gjort sen beslutet om att flytta kom, bara för att få vara, bo, med oss.


Min sjukdom ställer inte bara till det för mig utan för många andra och nu börjar jag snart gråta igen...

 
 
Ingen bild

Filifjonkan ylar stoooppp

5 augusti 2007 12:13

Oj ser det kom redan här ojoj nej nej han valde att flytta med er till bonnvischan för att han älskar dig sin mor mycket mer än sina j kompisar han flyttade inte med dig för att din sjuka sa det att han måste utan det var hans trygghet hans kärlek till dig.Men i andra inlägget ovanför ser du hur han har mognat till en lite klarsynt "man" han har stärkt sig under denna tid det har varit hans lilla eklut som man säger. Alla har en sån att ta sig igenom. Han har säkert saknat sina kompisar och vanorna men han har också vunnit mycket nytt och mycket annat han har prövat på vuxenlivet,Torka dina tårar nu du har gjort det bästa du kunnat för din son det vet han och valet att följa dig var hans!

 
Ingen bild

maria ser en så klarsynt Filifjonka

5 augusti 2007 12:21

Filifjonkan har rätt, han behövde en liten tid till och nu ser han att han måste göra annat för att komma dit han behöver... Det har fjonkan så rätt i.

Det är säkert ett svårt beslut för honom att fatta och svåra beslut kräver en mognad och det har han nog fått då. Filifjonkan ska veta att han vet att vi alltid finns här för honom och aldrig längre än ett samtal bort...

Tack ska Filifjonkan ha för sina kloka ord, jag hoppas att inget ligger på strykbrädan och blir bränt bara...

 
Gisan

Gisan

6 augusti 2007 08:52

Du har gjort ett enormt kärleksfullt jobb för din familj och gör än idag. Plus att du finns för så många andra, däribland mig. Styrkekramar...

http://gisan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

6 augusti 2007 08:54

Gisan: Vad är det man säger? "En gör så gott en kan"??? Tack ska du ha, visst är det lustigt att just mammor har en benägenhet att tänka: "Kunde jag ha gjort mer?, Gjorde jag något fel?" Pappor hör man sällan tänka så i alla fall men de kanske gör det ändå, utan att tala om det.... Kramar på dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards