Direktlänk till inlägg 8 augusti 2007

Dagen mitt i veckan

Av maria - 8 augusti 2007 07:58

är lika strålande solig som de senaste morgnarna har varit och de säger att det ska vara sol och varmt men att det kanske kan komma en liten skur mitt på dagen... Vi får väl se hur det blir...


Det var segt att vakna imorse, har sovit si så där i värmen, trots flera fönster på vid gavel.


Är lite halvdan i öron och snurr så vart dagen tar vägen återstår att se. Ett är dock bestämt att sen jag blev någon slags piggelinare igår kväll så tog jag nog i så pass för att jag vill för mycket, så nu vill inte övriga kroppen hjälpa till längre eller på ett tag, oavsett om snurret håller sig på plats eller inte...


Jag hoppas att det blir en bra förmiddag för mig och alla i cybern!!!

 
 
Ella

Ella

8 augusti 2007 09:19

Nu hoppas jag att du verkligen tar det lugnt och vilar lite. Det behöver man också ibland, även de som är helt friska precis överallt.

Hoppas dagen blir solig, lagom varm och vääääldigt braaaaaa!

http://livetefter.blogspot.com

 
Christina

Christina

8 augusti 2007 09:20

Hoppas att du får en riktigt skön dag och att det inte regnar för mycket på dig....
Jasså du gillar också oväder?
Jag älskar när vädret blir så där dramatiskt, många tycker att jag är konstig....
Sköt om dig i värmen så synes vi igen sen.
Kramkram

http://sockertoppan.blogspot.com

 
gulligagumman

gulligagumman

8 augusti 2007 09:31

Gomorron! Här ska vi få regn och åska idag så det blir till att städa, suck. Hoppas det inte snurrar för dig idag.
Ha en skön dag.

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
trollpackan

trollpackan

8 augusti 2007 09:32

Ja, hoppas att du får en bra dag! Tror den blir bra här också! Solen strålar iaf!

http://trollpackan

 
Ingen bild

maria

8 augusti 2007 09:33

Ella: Ja, vi vet ju det att tom de helt friska behöver vila... Kan det vara så att vi som inte är helt friska försöker tom mer än de friska så kan vi lika eller mer... Kompensation för förlust liksom...fniss... Idag säger knät helt ifrån och snurr så jag SKA bara ta det lugnt!!!

 
Kärleksdravel

Kärleksdravel

8 augusti 2007 09:37

Här har det som sagt kommit lite moln...Jag hoppas på en rejäl åskskur, har bara hört en endaste fjuttig åskknall. Jag som älskar det, då är det åtminstonde varmt ute.
Hoppas du får ordning på snurret.
Ha en bra dag Kram!

http://karleksdravel.bloggagratis.se

 
Ingen bild

maria

8 augusti 2007 09:38

Sockertopp: Här är det fint väder men kan komma en skur på dagen...

Ja men visst är det så riktigt dramatiskt med blåst, regn som slår mot rutorna och en hejdundrande åska, man ska vara inne med tända ljus och bara beskåda skådespelet, låta sig hänföras av naturens makter....

Kramen på dig!!!

 
Ingen bild

maria

8 augusti 2007 09:40

gulligagumman:Tack! Jo, lite snurr är det alt men bara den håller sig så att jag kan sitta och ta mig fram så går det...

Städa, detta ständiga återkommande ämne, äh, jag lägger ner ämnet i tvättkorgen ett tag till...fniss...

Ha en bra dag!

 
Ingen bild

maria

8 augusti 2007 09:41

trollpackan: tack! vi hoppas så...

 
Ingen bild

maria

8 augusti 2007 09:43

Kärleksdravel:Tack! Snurret får vi väl se hur det artar sig men hoppas kan man alltid... Hihi, då är vi fler som gillar åska alltså...
Ha en riktigt skön dag

Kram!

 
Gisan

Gisan

8 augusti 2007 09:53

Kan inte låta bli att fundera på dina och Ellas ord. Jag vet i alla fall för egen del att jag överkompenserar för det som jag ser som mina brister. Så blir jag helt slut av det och får "bekräftat" för mig själv att jag inte räcker till. Så dumt! Men på sista tiden har jag låtit Älsklingen pyssla om mig lite mer. Det krävs träning... Kraaam

http://gisan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

8 augusti 2007 09:59

Gisan: Jag tror att det är så... När man accepterar sin begränsningar så mår man bättre och tar inte ut sig på samma sätt och en begränsning betyder ju faktiskt inte att man är sämre på något sätt... Det är väl kanske det man ibland har svårt att släppa och inse...

Kramar på dig

 
Ingen bild

Sotaren

8 augusti 2007 10:03

Hej Maria :)

Ja det ser ut som att det blir en hyfsad dag idag, jag tror det blir fönstersättning och lite målning av kåken?

Jag får hoppas att din dag blir bättre :)
Kram / Sotaren

 
Christina

Christina

8 augusti 2007 10:04

Det är dessa dagar vi ska spara och ta fram när det blåser hagel i höst ;)

http://treflickor.squarespace.com

 
Ingen bild

maria

8 augusti 2007 10:08

Sotaren: Så bra att dagen ser ok ut, vi ska sätta i nya fönster i källaren men det spar vi till längre fram i höst...

Måla huset blir inte förrän nästa sommar för då ska det väl finnas lite mer tid men jag förstår inte alla vill förbjuda mig att stå på stege och måla på huset, kan det bero på min balanssjukdom... Själv säger jag att jag kan ju förankra stegen bra och tillverka någon slags sele som jag lätt kan flytta med mig ifrån stegpinne till nästa... Är jag lite för envis kanske... Hoppas att du får en bra dag!!!kramen

 
Ingen bild

maria

8 augusti 2007 10:09

Christina: Det har du så rätt i!

Hoppas på en bra dag för dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards