Direktlänk till inlägg 18 augusti 2007

Lördag är dagen

Av maria - 18 augusti 2007 10:03

att vakna till idag och vi har sovit längre än vanligt, å andra sidan så kom vi i säng senare än vanligt...


Kvällen gick bra! Vi åt och hade trevligt och framåt 22.30-23.00 så började det troppas av, småbarn som ska upp tidigt och andra aktiviteter hindrade att vara uppe längre... Det var nog tur det för precis innan en del började att tacka för sig så pratade vi om att dra oss inåt och hade vi gjort det så skulle partytält och trädgårdsmöbler ha brunnit upp... I och med att alla gått så satte jag och maken oss på trappan istället med varsin filt och pratade en stund och då ser vi hur det börjar brinna på ett av borden som vi dukat upp... Ljusen stod fortfarande och brann och det hade kommit ner någon eldsflaga på duken som började brinna men nu upptäckte vi det och det blev bara lite på ytan på ena bordet....


I övrigt så har allt varit bra!!!


Det är grått och blåsigt här men inget regn och rykten säger att det ska bli fint väder ett tag nu!!!


Jag hoppas på en bra förmiddag!!!

 
 
malve

malve

18 augusti 2007 10:28

God morgon! Skönt med sovmorgon. Vi fick sova till halvåtta idag. Fantastiskt!!!
Hoppas du får en bra dag! Kram:)

http://www.malves.blogg.se

 
Ingen bild

maria

18 augusti 2007 10:30

Malve:Tack! Halvåtta! Ja, det kan vara sovmorgon ordentligt det... Vi knoppade ända fram till halvnio och här är det något som precis har börjat att hända då och då så vi blev nöjda!!! Hoppas att du får en bra dag och att du fick njuta utav egentiden här förut när alla barnen var iväg!!! Kram!

 
Christina

Christina

18 augusti 2007 11:12

Sån tur att ni satt kvar, tänk om ni hade lagt er......
Kul att det blev en trevlig kväll.
Önskar dig en skön avkopplande lördag vännen
Kram

http://sockertoppan.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

18 augusti 2007 11:14

Sockertopp/grönsakstopp: Tack ska du ha! Ja, det var tur att vi inte gick in bara... Hoppas att du får lite lindring under dagen, vännen och en stor kram på dig!!!

 
gulligagumman

gulligagumman

18 augusti 2007 11:22

Vilken tur att ni satt kvar! Hoppas att du får en lugn och trevlig lördag nu.
Kram

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

maria

18 augusti 2007 11:25

gulligagumman:Ja, visst var det tur, tänk vad som hade kunnat hända... Ha en bra helg nu och kramar på dig!

 
Christina

Christina

18 augusti 2007 11:34

Hi hi hi,Maria, du är för skojig....skickar hela han, åhh vad jag skrattade.
Det får du gärna göra....
Tack för din omtanke, man är ju rädd för att bloggvännerna blir less och inte kommer tillbaka när man gnäller och det vill jag absolut inte, ni är så goa och rara.
Ha det bäst
Kramkram

http://sockertoppan.blogspot.com

 
Elisabeth

Elisabeth

18 augusti 2007 12:46

Sista-minuten-människan här... usch, vad jag blir less på att vara så sekig jämt! Men jag får hoppas att alla förstår...!

Ser att ni hade det trevligt igår... va, trots att inte jag var där? Nej, jag bara skojar! Men vilken tur att ni upptäckte hur det började brinna...! Kunde ha gått hur illa som helst! Det var nog din skyddsängel som var med på skivan...!

Hoppas du får en härlig lördag...

Kram snygging..

http://himlastigen.blogspot.com

 
Ninni

Ninni

18 augusti 2007 13:04

Vilken tur att det gick bra då!!

Hittade hit via Gisan..antar att det är hon som gjort halsbandet åt dig..fint!

Snygg blogg du har gillar bakgrunden.ha det bra!

http://www.ninni.blogg.se

 
Ingen bild

maria

18 augusti 2007 13:13

Sockertopp/grönsakstopp: Hihi, jag det var lite fyndigt... Jag tänkte att eftersom jag faktiskt inte kan det där med akupunktur så skulle jag ju förvärra, antar jag... Visst förstår jag, det är ju likjadant med mig man gnäller mest i nödlägen men kanske man skulle göra det då och då ibland i alla fall... Skönt att du skrattadfe gott, skrattet ska ju oxå ha en helande verkan har jag förstått!!!

Stor kram på dig och ha det så himla gott du kan!!!

 
Ingen bild

maria

18 augusti 2007 13:16

Elisabeth: Ja, men det var bra hårt att få upp ångan utan dig vet du... Det blev ingen Bettan sång då... Du vet med soppåsar till mössa och sockerbitar till tänder och plastsnapsglas till glasögon och pippi långstrumpmelodi till sången om detta... ja, visst var det tur att vi såg elden... Bordet blev lite förstört på ytan men jag får väl måla det antar jag...

Jag hoppas att du, vännen, får en bra dag idag och imorgon och...alla dagar men så kan det ju inte vara...... Stor kram på dig!!!

 
Ingen bild

maria

18 augusti 2007 13:22

Ninni: Kul att du tittade in och tack!!! Jag vet inte om jag har lagt ner så mycket med layout på sidan men lite vill man ha att njuta av... Visst var det tur att det gick bra, synd på bordet för det var nytt men, men, det finns ju färg och pensel...

Ha en bra Lördag nu

o jag såg att ni/du håller på att sälja hus och önskar lycka till med det... Vi sålde ett nyss och det var blan det mest pirriga jag varit med om tror jag...

 
Filifjonkan tittar in i brandresterna  sniffar,,

Filifjonkan tittar in i brandresterna sniffar,,

18 augusti 2007 13:33

sniff sniff näe luktar inte bränt sådan evig tur att ni såg vad som hände ljus är rent farligt utomhus ja inomhus med förstås,,och tur ni har lilla bäcken att hämta släckvatten i.Sen fick jag skrattattack ang ställa ut äpplen skrattar igen du förstår här har varenda en äppelträd i överflöd alla försöker göra sig av med frukt alla bara skriker neeeeej tack ingen inte ens pensionärer eller flyktingar eller förbipasserande- Skickar jag äpplen till skolan så får jag stryk av dem ungefär..så äpplen är en överskottsvara i mindre byar likaså plommon och körsbär och vinbär med, Man får betala för att bli av med sånt ungefär Här dör skogens älgar och rådjur på höstarna av vällevnad ty deras diet består av högar med villatomtsäpplen, och annat i fruktväg.. jag känner mig nästan lite smått hatisk mot äpplet som sådant bara för det,,ungefär,,kanske kan man ha det till pellets och elda med det? Vore bra det.

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

maria

18 augusti 2007 13:41

Ojdå, Filifjonkan, men du fick dig ett gott skratt då i alla fall, jag tyckte jag hörde ett rungande skratt här för ett tag sen... Jaha, vi har inga fruktträd alls nu, jo ett päronträd men inga äpplen, fick ett plommonträd av mamma i födelsedagspresent i onsdags, ska plantera det nu, idag...

Ja du fjonkan vad skulle vi ha gjort utan bäcken då hade hela det nya bordet brunnit ner och tänk fjonkan därute hjälper ju inte ens brandvarnaren...fniss... Maken har sett lappen och lovat att dessa ska inhandlas imorgon när han ska till sån butik i alla fall... Imorgon ska maken skjutsa sonen med saker till gamla orten, lite vemodigt känns det ska Filifjonkan veta men det går nog över snart... Hoppas att Filifjonkan tar dö på rådjuren då av vällevnad så fjonkan ha sina blommor ifred i vår igen. Då slipper fjonkan salongsgevär och tidningsrubriker i alla fall... Hoppas på att värk och ömhet har gett med sig lite och att Filifjonkan får en fin lördag!

 
Annelie

Annelie

18 augusti 2007 21:19

Vilken jäkla tur att ni satt ute och upptäckte det.

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

19 augusti 2007 10:00

Annelie: Ja, som om det var menat så... Tänk om alla stannat kvar ett tag till då hade vi flyttat in oss och då hade bordet minst rykt och vem vet hur mycket mer...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards