Direktlänk till inlägg 20 augusti 2007

Minstingen åkte

Av maria - 20 augusti 2007 09:59

kickbike hela vägen till fritids, drog en vurpa oxå men var så sugen på fritids att han inte ens kollade om han gjorde sig illa som han brukar... Väl där gav han mig en kram, tittade på fröken och mig, suckade och sa: Nej, prata ni men jag går upp och leker jag... Så det gick väldigt lätt!!!


Hobbe har tappat all hundvett under dessa slömånader och nu kommer matte att ta i krafttag med honom, han drar som en tokig så till slut så släpar tungan i backen på honom... Så promenaden blev något kortare än det var tänkt...


Väl hemma igen så satt två lite nervösa ungdomar och ville prata, prata och prata... 14-åringen hade det nog värst då han inte känner någon ännu medan 17-åringen vet de flesta som ska gå i hans klass redan... 14-åringen har dessutom satt upp mål för sig själv berättade han och det var att han skulle sköta skolan och få vettiga betyg och att han skulle skaffa sig vänner, något han hade ont om på gamla orten... Visar på mognad att se och vilja, tycker jag!!!


Så nu sitter en nervös mamma här och väntar hem dem för att få höra hur de tyckte att allt var...


Nu hoppas jag av hela mitt hjärta att allt går bra för ungdomarna, mistingen har jag ingen oro för...

 
 
Elisabeth

Elisabeth

20 augusti 2007 10:21

Carolina hade precis samma funderingar som din 14-åring imorse...! Så jag sitter väl ungefär lika väntande som du...! Men Carolina skulle på stan och träffa sin kompis Maja direkt efter skolan.. så här dröjer det nog ett tag innan hon landar..!

Din 14-åring verkar vara en väldigt klok kille.. min erfarehet av killar i den där åldern.. är väl att de mest tänker på dataspel, sova, tjejer, moppe...typ! Eller?

Ha det gott.. vännen!

Kram..

http://himlastigen.blogspot.com

 
Elisabeth

Elisabeth

20 augusti 2007 10:25

Helt spontant nu: Herregud, vad du är gullig människa!!
(Maria.. jag tycker verkligen att du är så helt fantastisk... så fantastisk att jag inte hittar orden för det..!! Så är det bara!)

Kram igen..

http://himlastigen.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

20 augusti 2007 10:50

Elisabeth: Jag förstår att hon satt med samma funderingar, bra att hon kan träffa en kompis så där efteråt och få skvallra lite och jämföra lite så kommer hon till mamma sen och skvallrar vidare... 14-åringen klok??? jag skrattar nästan på mig... det han sa imorse det är nog det klokaste jag hört på länge av honom... Han brukar dra för gardninerna i sitt rum och sitta vid datorn med alla spelen och hörlurar på sig... jag släpar och drar med honom ut på olika saker... så fniss...

Ha det så himlans gott idag nu och fjärilar i magen, ja det har vi båda två... Ett par veckor vännen sen är det som om dom aldrig gjort annat... Stora kramar!!!

 
Ingen bild

maria

20 augusti 2007 10:51

Elisabeth: Nu hänger jag nog inte riktigt med men... Ok, jag kan väl vara gullig och fantastisk då, sällskapet här är ju det så då blir vi lite mer jämspelta...fniss...

Kram på dig!

 
Christina

Christina

20 augusti 2007 11:00

Åhh vad det är nervöst den första skoldagen, känner igen det.
Så duktig du varit som har promenerat med hunden, skall snart gå ut jag också.
Man måste röra på sig även om det tar emot.
Ha en riktigt skön dag vännen
Kram

http://sockertoppan.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

20 augusti 2007 12:31

sockertopp/grönsakstopp: Det tar emot ett tag i början men efter ett par veckor så blir det som ett gift, det här med att röra på sig... Visst är det nervöst att börja i skolan men det brukar ju gå bra till slut...

Ha en skön dag du med och kram på dig vännen!!!

 
Annelie

Annelie

22 augusti 2007 19:10

Hoppas verkligen att det gick bra f ör killarna...Stor mognad tycker jag det tyder på/kram

http://rospinglan.blogg.se/1

 
Ingen bild

maria

22 augusti 2007 19:13

Annelie: Det gick jättebra!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards