Direktlänk till inlägg 29 augusti 2007

Jag skrev en kommentar

Av maria - 29 augusti 2007 10:03

som flöt ut och blev mer och mer... Efteråt så läste jag igenom och kände att ja, det är ju så jag ser på det, oftast, på livet alltså... Så då tänkte jag att jag ville ta med det i ett inlägg!!!


Livet är en förunderlig resa och på den resan så samlar man på sig en massa packning i kappsäcken, ibland måste man stanna upp och packa om i kappsäcken, man kan bli tvungen att packa ur lite och lämna efter sig på vägen för att få rum med nytt bagage...


När man gör dessa ompackningar, ipackningar och urpackningar så förändras helhetsbilden av bagaget, det formas och omformas hela tiden.

Ibland blir man inte av med bagage som man kommit att tycka är onödigt att ha, det suger sig fast i kappsäckens sömmar och griper tag i tyget, det vill inte bli utkastat riktigt ännu eller oxå så har man inte styrka ännu att slita loss det och kasta det i diket...


Annan packning vill smita ifrån en i förtid, fast man inte är klar med det och fortfarande behöver det, det får man hålla ett öga på så att man får fatt i det när det försöker att rymma och kan packa ner det i kappsäcken igen...


Då och då händer det att packningen blir snedfördelad och då kan det hända att man själv med kappsäck och allt tar en snedtur ner i diket och sen kravlar man sig upp och börjar packa om i kappsäcken igen...

Man vet sällan när, var eller hur bagaget blir för tungt eller felfördelat, man upptäcker det bara och då får man packa om, dumpa, ge plats och samla på nytt som passar in...




 
 
malve

malve

29 augusti 2007 10:13

Vilken bra beskrivning.
Kram från malve-på vägg upp ur diket :)

http://malves.blogg.se

 
Ingen bild

maria

29 augusti 2007 10:27

Malve: Nu skrattade jag... Det är faktiskt en bra beskrivning, särskilt när du skrev så... malvepåväguppurdiket... Så målande det blev... kramen på dig, jag tror du står uppe på kanten redan och bara behöver ta det lilla steget för att komma en bit ifrån diket...

 
bollebygdsbo

bollebygdsbo

29 augusti 2007 11:52

Tankar och funderingar ska man skriva ned.
Särskilt de där tankarna som kan ge både en själv och andra något.
Tack.

http://bollebygdsbo.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

29 augusti 2007 12:01

bollebygdsbo: Så trevligt att fler kunde finna mening i dem... Det är ju det allra bästa när det ger fler en tanke...

 
Annelie

Annelie

29 augusti 2007 12:24

Jättebra skrivet. Jag håller med dig om detta...bagaget bär man med sig på gott och ont. Ibland är det lättare ibland svårare. Ha det gott/kram

http://rospinglan.blogg.se

 
Hannele

Hannele

29 augusti 2007 12:24

Livet har ordnat det så att med åldern sviker minnet lite och man minns bara de trevliga sakerna ;)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

29 augusti 2007 12:29

Annelie: Precis, på gott och på ont... Sen kan man ju packa om och dumpa lite i mellan åt oxå... Ha en bra dag, vännen/kram

 
Ingen bild

maria

29 augusti 2007 12:30

Hannele: Hahaha, den var bra... Det är därför unga borde förstå att de inte ska rädas ålderdomen....*ler*

 
gulligagumman

gulligagumman

29 augusti 2007 16:36

Vilka funderingar du har! Imponerande och så sant så. Man blir ju riktigt insiktsfull av att läsa din blogg.

Stor kram

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
Tierra

Tierra

29 augusti 2007 16:44

Mmmmmm... kan bara hålla med i tankarna... njöt av att läsa orden... fann mycket där som passar in...

Ha en trevlig kväll !!

Varma hälsningar, Tierra

http://filmjolk.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

29 augusti 2007 16:53

gulligagumman: Ja, ibland smäller till i skallen på mig det du...fniss... Faktiskt rätt ofta men kanske inte alltid matnyttigt... Trevligt att det var fler som fick behållning av det...


Stor kram på dig

 
Ingen bild

maria

29 augusti 2007 16:55

Tierra: Tja, du har väl sett och läst fler gånger nu!?

Jag tyckte oxå att orden, vilka du inspirerade mig till var ganska trivsamma... Lättsamma med ett så stort ämne...

Ha en trevlig kväll!!!

O kram på dig!

 
malve

malve

29 augusti 2007 21:42

Ja, jag gör kanske det. Det känns lite vingligt och ibland står jag och vevar med armarna för att inte ramla tillbaka igen.
Vad roligt det blev när man tänker så...:)Kram :)

http://malves.blogg.se

 
Ingen bild

maria

30 augusti 2007 06:56

malve: Jag tycker du verkar veva på bra och snart så tar du det lilla steget bort ifrån kanten ska du se!!! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards