Alla inlägg under juli 2007

Av maria - 4 juli 2007 13:32

att man kanske inte vill se att det händer hemskheter på nätet, som det här med semesterbilderna...  Lika med varför man väljer att inte ingripa när någon far illa (såsom -27åringen) att det är så svårt för polisen att hitta vittnen kanske beror på att om man valt att "inte se" så kommer man heller inte ihåg att man valde att "inte se". Vad vet jag men jag ramlade över ett ordspråk som kom mig att tänka och fundera så...


Ingen är så blind som den som inte vill se.(England)


Det kanske stämmer och därför har man heller inget sett...


Det finns ju naturligtvis många meningar med det ordspråket!

Av maria - 4 juli 2007 12:47

när privatlivet kränks... Det kan ju vara så att många familjer väljer att lägga ut sina semesterbilder på hemsidor, bloggar och dylikt för att de bor långväga ifrån släkt och vänner... Kanske de bör överväga alternativen att skicka bilderna med mail till varandra istället...


Fast ska de behöva begränsas till det av rädsla för att bilderna ska hamna i orätta händer och spridas inom kretsar som pedofiler? Ska man inte kunna få nyttja spacen som är till för alla utan att vara rädd?


Nej, det ska man inte! DN berättar om hur polisen funnit just semesterbilder på barn bland pedofilimaterial, det är ju hemskt om ens barn ska figurera i dessa kretsar, ännu mer hemskt om det senare upptäcker det eller kamrater upptäcker det... Kan ge upphov till mycken tråkigheter...


Sen kan man ju undra över behovet av att lägga ut bilderna, är det för att släkt och vänner ska få tillgång till det eller vad handlar det om. Det är ju jobbigt att skicka mycket bilder, det tar tid att sända och ta emot men är inte det  en ganska liten försäkring mot att barnen inte ska hamna i de här kretsarna...


Som vanligt så gnider jag bara mina små grå i huvudet...

Av maria - 4 juli 2007 12:31

se så är jag nu nyfiken på det här med köandet... Inte så konstigt med tanke på mina funderingar kring köandet tidigare...


DN skriver ju mest om stockholm så hur ser det ut med lite spridning eller i vart fall att man inte tar hänsyn till geografiskt läge i landet...


Är det nu stressande med köer eller är det inte det, kanske ibland eller står man aldrig i köer så att man inte vet....

Av maria - 4 juli 2007 12:23

Idag är det den 4/7 vilket för mig till att omröstningen jag höll på med har varit i en månad så då är det dags att avslut a den och kanske börja på en ny... Jag fick en liten idé här förut...


Först kan vi väl se på resultaten som dessvärre på grund av frågeställaren är svårredovisade men, men gör om det en annan gång...


41 personer har svarat att de bloggar/läser bloggar för att:

19,5% är nyfikna

39% skriver dagbok

9,8% har inget annat att göra

24,4% vill ha sina sociala behov fyllda

och

7,3% vill finna andra i liknande situationer som de själva...

Av maria - 4 juli 2007 11:14

regn nu för solen har kommit fram och det ser ut att bli en strålande dag!


Läser i DN att köer har blivit ett sätt för människor att umgås, jag tycker det är helt fantastiskt vad människor har behov av att vara sociala, gärna lite mer anonymt och anspråkslöst...


För ett gäng år sedan så talade man om att köer var stressande och att människor ogärna ville köa särskilt inte i matbutiker, kanske denna typ av umgänge kan förändra det...


Personligen har jag sällan blivit stressad av att stå i köer, jag tycker det är rätt intressant att stå i köer och se på människor, barn som tjatar och föräldrar som försöker hålla emot, gamla som ler eller snörper på munnen och så vidare.


Det är intressant att se hur människor beteer sig, ta till exempel vid reor, då är det inte mycket umgänge som gäller, då är det strid om trasorna och annat på dödligt allvar och där kan man verkligen få se hur en konflikt uppstår och hanteras...


Som sagt det är rätt intressant att bara iakta skeenden i olika miljöer och situationer...

Av maria - 4 juli 2007 09:24

Midsomer så var det läggdags kan man ju säga... Det är lite "tio små..." över den serien.


Har sovit gott ända fram till klockan åtta och grannbarnets föräldrar har semester så ... inget skrikande vid sju eller strax före... Ja!!!


Här regnar det, har gjort hela natten! Det ser ut att fortsätta så oxå.


Jag börjar känna mig pigg igen!!! Lite matt i kroppen bara men det kan man ju vara någon dag eller så efter en sån här däckning...


Vad bjuder dagen på här då, kanske lite av den där dammråttejagningen.... Lite fog på teglet, det är så lite kvar nu... Tvätt kanske. Ja, vi får väl se om jag står upp först och främst av de andra små orsakerna jag har men det hoppas jag att jag gör. Känner att det var ett tag sen jag hade en hel dag som jag stått upp så där imellan allt, så det skulle vara skönt nu!


Hoppas det blir en bra förmiddag!!!

Av maria - 3 juli 2007 17:39

fiskpinnar, potatis och sallad idag... Inte min favorit men det är ju föda i alla fall... Vi får väl se hur många som äter.


Nu har det mulnat på här och börjat att blåsa ordentligt så regnrusket är väl på väg antar jag... Det skulle bli en hel del regn framöver, tror jag, jag var lite dimmig igår när maken såg på väderrapporten...


Kan vara skönt med lite regnrusk oxå för då känns det bättre att ta sig för saker inomhus och det är ju det vi behöver fortsätta att påta med. Vi har ju ett avlopp i det tänkta badrummet som ska bli klart och det börjar bli akut för ena katten, ja, Tjoppe naturligtvis, har börjat använda det rummet som kattlåda.... Vi måste ständigt påminna alla om att komma ihåg att stänga dörren dit in...


Ja, Tjoppe är en rolig katt... Medan Jesper gör sina behov utomhus så är Tjoppe ute och spanar på fåglar och sniffar frisk luft men när det börjar att tränga i blåsan eller någon annanstans då rusar han in och till kattlådan...




Av maria - 3 juli 2007 14:51

hälsat på lite här och där... Några har varit borta ett tag och kommit tillbaka, andra har varit här hela tiden... Överallt händer det något!


Här håller jag på att pigga på mig fortfarande, mest huvudvärk kvar nu tror jag (har inte tagit någon temp) så det kanske är över snart.


Solen lyser och det är en vacker eftermiddag som jag funderar på att nyttja till att hascha av lite med dammsugaren men sen tänker jag att när man har/är sjuk så ska man inte ta ut sig i onödan... eller hur?! Det kan lika gärna vara tills imorgon...


Så därför blir det lite visa ord här istället så får damråttsjägaren stå tills i morgon...


"Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum." / Kineskiskt ordspråk


Det kan vara sant!



Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards