Direktlänk till inlägg 4 augusti 2007

Så då var det en ny dag

Av maria - 4 augusti 2007 08:04

den näst sista i raden denna vecka... Natten har varit spännande här... Mend två ungtuppshundar som tror att minsta knäpp betyder en livsfarlig inbrottstjuv eller galen seriemördare som de behöver skrämma till obefintlighet med sitt skällande som oxå verkar bra på att väcka samtliga sovande individer som faktiskt hör hemma i huset.


Som om inte det vore nog, så dyker äldsta sonen med tillhörande kamrat upp vid sextiden, de hade lånat bil för att åka till ett par kompisar och tänkte inte komma hem förrän på söndag... Tja, där fick hundarna vatten på... Så efter detta kändes det lite lönlöst att ens försöka sova mer... Får vila lite under dagen istället...


Jag hoppas på en bra förmiddag!!!

 
 
trollpackan

trollpackan

4 augusti 2007 08:29

Låter som att natten har varit händelserik! Som sagt, vila lite under dagen nu! Här är det ingen sol fast de har lovat och lovat!

http://trollpackan

 
Ingen bild

Sotaren

4 augusti 2007 08:40

Hej Maria :)

Hur är det med dig idag då? Hoppas att det är bra! :)
Va roligt med två hundar som busar/bråkar, brukar ju kunna väcka alla! :(

Många lyckoönskningar och kramar / Sotaren

 
Ingen bild

maria

4 augusti 2007 09:00

trollpackan: Hm, minst sagt... Öronen busar en del idag oxå så vila är ingen dum ide... Ingen sol här ännu heller men jag tror att den kommer inom ett par timmar.... Vi får hoppas på det i alla fall...

 
Ingen bild

maria

4 augusti 2007 09:07

Sotaren: Jag lovar att hundarna var inte mycket värda här inatt... Jag har en svajjig dag idag så det blir nog lite vila av, kanske blir bättre senare då...

Ha en bra dag och kramen

 
Christina

Christina

4 augusti 2007 09:17

Händelserik natt du haft.
Du får ta en tupplur på dagen istället, kan vara skönt det med.
Ha en skön lördag vännen
Kram

http://sockertoppan.blogspot.com

 
Kärleksdravel

Kärleksdravel

4 augusti 2007 09:24

*viskar* godmorgon, vill hon ha lite kaffe så kommer jag här med en kopp hoppas det ska smaka.
Hoppas du får en riktigt bra dag Kram!

http://karleksdravel.bloggagratis.se

 
Ingen bild

maria

4 augusti 2007 09:30

Sockertopp: Ja, visst var det, kunde vara på dagen istället men som du säger, jag kan ju sussa middag en stund sen...

Ha en bra lördag och kram på dig

 
Ingen bild

maria

4 augusti 2007 09:32

Kärleksdravel: Tack ska du ha! KUnde behöva en extra skvätt kaffe idag...

Hoppas du oxå får en bra dag, fylld med de man önskar av en lördag. Kram!

 
Gisan

Gisan

4 augusti 2007 09:32

Låter inte alls som du fått den nattsömn du så väl behöver och förtjänar. Kramar...

http://gisan.blogg.se

 
Gisan

Gisan

4 augusti 2007 09:39

Ska genast fokusera min energi på att hitta rörmokare som kan trilla ner hos dig ;-) Kramar...

http://gisan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

4 augusti 2007 09:43

Gisan: Nej, det skulle ha suttit fint med en god natts sömn... Jag får no "dippa" en stund på dagen.... Tack ska du ha en röris behövs verkligen nu.... Kramar

 
Filifjonkan snyter sig

Filifjonkan snyter sig

4 augusti 2007 09:59

Förmiddagens på dig,,,tack för rara ord som jag fick läsa hos mig ja det gör ont emellanåt jaja så är det,har plaskat runt en stund i lilla bäcken som till älven rinner och älven rinner mot stora hav,och aldrig någonsin du finner vart lilla bäcken blev av. Hat suttit en stund på stenen med och tänkt,,,tackar för handuken man kan torka tassarna med jättebra var det,
Hoppas att du får ett par timmars sömn senare
utan voffandes ler.. ja hundar de hör så långt.

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

maria klappar om Filifjonkan

4 augusti 2007 10:09

Förstår att att det gör ont emellanåt för Filifjonkan,så bra att näsduk och handduk kom väl till pass. Nej aldrig vet man var den lilla bäcken blev av men jag har hört att alla är vi droppar i havet och ändå är varje droppe speciell... Så det är fjonkan del av när hon sitter och plaskar sina tassar i bäcken och tänker.

Filifjonkan har rätt i att jag ska vila mig ett tag så att jag blir människa igen och hundarna får nog hålla sig utanför sovrummet då....

 
Ingen bild

Dubbelörnen

4 augusti 2007 14:37

Känner så igen detta med hundarna men när de sen känner sig riktigt hemma då väcker inte ens ett grävlingsslagsmål utanför sovrummet dem!! *gapskratt*

 
Ingen bild

maria

4 augusti 2007 17:11

Dubbelörnen: Det har du så rätt i...Lånehunden brukar inte reagera efter ett par nätter...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards