Direktlänk till inlägg 20 augusti 2007

Jag började att bli riktigt

Av maria - 20 augusti 2007 12:33

hönsig och satte mig på trappan och spanade mot skolan som bara ligger ett bollkast här ifrån men ingen 14-åring dök upp... Började bygga upp olika scenarior, så där som man kan göra... Konstigt nog så är inga positiva utan av en mer tragisk karaktär... SEN kom han och såg jätteglad ut!!!


Så varm det kändes då, bara det strålande leendet var nog, sen tog vi lite fika i trädgården och han fick prata av sig om alla intryck... Han konstaterade efteråt att vänner skulle nog trots allt inte bli så svårt, han som tycker sig ha oerhört svårt att skaffa vänner. Det har hänt mycket med honom i sommar och jag tror att han oxå ser det lite befriande att börja på nytt i det avseendet... Han trodde oxå att han skulle kunna "uppföra sig", ja, lille vännen om du visste hur duktig du är på att uppföra dig, att trampa i klaveret, det gör alla då och då och särskilt i tonåren... Sen slog han fast att han trodde att det skulle bli lättare att sköta studierna i den här skolan... Så bra!!! Hoppas att det håller i sig i två veckor ungefär nu så är oddsen för att det fortsätter så bra, så bra...


17-åringen som hade en underbar lärarinna på gymnasiet på gamla orten var inte riktigt lika impad men trodde nog att det skulle funka... Han hoppade ju av sin linje på förra orten på grund av att de läste så olika på de båda orterna så därför börjar han om på första året här trots att han skulle ha påbörjat sitt andra år... Det blir nog bra med honom oxå, han är däremot så social, vi brukar kalla honom för den sociala kameleonten, så bara han kommer in, ge honom en vecka så vet vi hur resterande tre år blir...


Phu, så var det i alla fall och minstingens betyg kommer senare när jag och 14-åringen ska hämta honom... 14-åringen ska få lära sig vart fritids ligger  så att han kan hämta när jag inte mår bra!!!


Jag hoppas på en bra eftermiddag!!!

 
 
Gisan

Gisan

20 augusti 2007 12:49

Åh så skönt att det gått bra för din 14-åring och att han kan hjälpa till att hämta minstingen. Kramar...

http://gisan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

20 augusti 2007 12:53

Gisan: Ja, det är det, jag var mest orolig för honom för det är tufft att byta skola i den åldern men nu känns det oxå lite mer som att han oxå mognat och VILL mer själv och det känns ännu bättre...Kramar

 
gulligagumman

gulligagumman

20 augusti 2007 13:08

Låter som att det har gått riktigt bra för dina barn, så skönt!
Hoppas din dag blir bra, k´ram

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

maria

20 augusti 2007 13:19

gulligagumman: Det har gått bra idag och det är så skönt!!!

Hoppas att du har en bra dag!
kram

 
Micke

Micke

20 augusti 2007 16:02

sociala kameleont är inte nån dålig egenskap, en stor tillgång skulle jag vilja säga!
ha de bäst!

http://beckfjall1.blogg.se

 
Ingen bild

maria

20 augusti 2007 16:11

Micke: Nej, han lever mycket på den egenskapen... När han var mindre satte just den charmande egenskapen käppar i hjulen för honom med att få adekvat hjälp med sin problematik men jag tog hand om saken själv istället... Skolan får man ju tjata på tills dess att barnen redan slutat...

Ha det bäst du med och jag håller tummarna!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards