Direktlänk till inlägg 21 augusti 2007

Jag har varit duktig...

Av maria - 21 augusti 2007 08:57

Morgonen startade raskt med att minstingen säger: Mamma, klockan är halvåtta, ska jag inte till lekis då??? Vroom så var jag klarvaken och stirrade på klockan... Hm, den har sackat men inte var den halvåtta utan halvsju vilket är den tid jag ska upp så... Ingen fara, ingen panik, bara upp och göra det som ska göras...


Hittade en runda som med promenaden till fritids totalt tar ca en timme att gå... Bra för Hobbe och bra för Matte men båda kommer nog att ha lite träningsvärk här ett tag men det är ju bara att fortsätta och envisas så går det bra...


Jag hoppas på en god förmiddag och på att jag grejar att stå upp så pass att tvättmaskinen kan få rulla hela dagen, det behövs!!!

 
 
XENA

XENA

21 augusti 2007 09:19

Hua visst är det hemskt att vakna med ett ryck o rusa upp... Tack o lov är dottern så stor att hon inte behöver mig på morgonen längre.. Och lillkillen går när hans pappa går..
Kram
XENA

http://stollan.blogspot.com

 
Isabelle

Isabelle

21 augusti 2007 09:22

Vilken rivstart. Tur att du kunde ta det varligt sen, men jag förstår att pulsen steg.
Vad är det med tvätthögar? Har dom nån inbyggd gen som gör att de aldrig slutar växa?? Hoppas din dag blir bra och att du kan få skön vila mellan maskinerna.
Ha det gott! Kramar.

http://www.humleochdumle.se

 
Christina

Christina

21 augusti 2007 09:47

Oj, det var snabbt!
Inte dåligt att ta en promenad på en timme....
Hoppas att din dag blir skön och fin
Kram

http://sockertoppan.blogspot.com

 
trollpackan

trollpackan

21 augusti 2007 10:10

Godmorgon! har du också ett tvättberg? Min försvinner aldrig...har försökt med en trollformel, men inte ens det hjälpte*fniss*! Ha en bra dag!

http://trollpackan

 
Ingen bild

kärleksdravel

21 augusti 2007 11:15

Godmorgon...Hoppas du får en riktigt bra dag Kram!

 
Elisabeth

Elisabeth

21 augusti 2007 11:53

Här blev det vrom-läge tillbaka i sängen igen... jag var så dö imorse så jag gick tillbaka till sängen - och har nu sovit några timmar..!! Behöver jag säga att det behövdes?

När du berättar om dina pojkars 1:a dag i skolan.. det känns precis som om jag sitter där bredvid jag också... du beskriver deras olika karaktärer så... ja, som bara en väldigt klok mamma kan göra antagligen! De verkar så goa och truliga och... ja, du vet, som killar ska vara!

Måste kännas hemskt och ovisst med "lilla bönan", och sånt elände vill man ju helst skjuta på hur länge som helst... förstår att dt måste kännas som ett oöverstigligt berg nästan.. !! Man vill gärna lura sig själv - när man inte orkar och vill ta in... och så skjuter man upp allting hela tiden!
Du vet att jag tänker på dig.. i alla lägen! Finns där ... i alla lägen!

Ha det gott...!!

Många kramar...alltid!

http://himlastigen.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

21 augusti 2007 12:31

Xena: Nej, det är inte drömstarten... Funderar på att ha två klockor för väckning...fniss... Ja, det är så skönt när dfe blir stora nog att ta sig själva även om det finns en tjusning i detta att följa med och lämna...

Ha en bra dag/kram!

 
Ingen bild

maria

21 augusti 2007 12:32

Isabelle: fniss... Jag tror på det där med inbyggd gen...fniss... Jo, jag fick kärt besök av en lillasyster här och har tagit en glass med henne och kikat på vackra ting... Köpt en sak oxå...

Men tvätten har jag ju då glömt bort så nu måste jag ner och mata in tumlaren och sätta på en ny tvätt...

Ha en bra dag och kram på dig!

 
Ingen bild

maria

21 augusti 2007 12:34

Sockertopp/grönsakstopp: Jag måddfe så pass bra imorse så det gick riktigt bra... Och skönt var det med...

Ha en riktigt skön dag och kram på dig!!!

 
Ingen bild

maria

21 augusti 2007 12:35

trollpackan: Såå glad jag hade blivit om trollformeln hade hjälpt då hade jag frågat snällt efter den...fniss... Ha en riktigt skön dag!!! Kram på dig!

 
Ingen bild

maria

21 augusti 2007 12:36

Kärleksdravel: Morrn och middag på dig!!! o Kramen oxå!

 
Ingen bild

maria

21 augusti 2007 12:42

Elisabeth: Ja, det har varit svårt att förstå att killarna är/har blivit så olika och ändå har jag tyckt att det har varit så viktigt att låta dem utvecklas åt sina egna håll... Det är alltid något vetdu...

Fick du lite skavsår i öronen igår då?! Tror nog det, det brukar ju vara så...

Nej, jag vet att du vet hur man vill skjuuuta upp en aning... Men jag har tänkt lite och jag har nog bestämt mig för att låta denna vecka vara, det kan vara nog för alla att få komma in i vardagen ordentligt och så nästa vecka, då tar jag tag idet...

Stor kram på dig tjejen och jag hoppas att du får en underbar dag idag!!!

 
Annelie

Annelie

22 augusti 2007 19:19

Jag gick också alltid minst entimme förut. Nu måste jag sakta arbeta mig tillbaka, då jag har värre besvär än tidigare...Tids nog känns det bra. Jag började idag med bara en halvtimme/kram

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

22 augusti 2007 19:43

Annelie: Det förstår jag... Jag kan inte heller springa på bara utan får öka försiktigt hela tiden!!! Till slut är man där igen i alla fall...Kramen på dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards